قطار شهری مشهد بر روی ریل ملی ذوب آهن اصفهان

به گزارش رکنا از اصفهان؛ مهندس رخصتی در آیین انعقاد این سند همکاری به روند تولید فولاد در ایران پرداخت و گفت : پیش از انقلاب اسلامی میزان تولید فولاد در ایران فقط 500 هزار تن بود که پس از انقلاب این میزان به حدود 30 میلیون تن افزایش یافته است .

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان ، این شرکت را بنیانگذار صنعت فولاد کشور معرفی کرد و افزود : ذوب آهن اصفهان اکنون با تولید 3 میلیون تنی خود به نوسازی و توسعه زیرساخت کشور کمک شایانی می کند .

وی با بیان اینکه ذوب آهن اصفهان با تامین ریل پروژه های بزرگ راه آهن جمهوری اسلامی به توسه این ناوگان نیز کمک کرد ، افزود: این شرکت فن آوری ساخت انواع ریل مترو را در اختیار دارد و با سفارش مسئولین مترو در کلان شهرها در حداقل زمان ریل مورد نیاز آنها را تولید کرده و تحویل می دهد .

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان رشد تولید و مصرف فولاد را نشانه توسعه یافتگی کشورها دانست و گفت : رشد تولید و میانگین مصرف فولاد در کشور ما از شتاب مناسبی برخوردار است و ذوب آهن اصفهان نیز با تولید 12 محصول جدید به سوی تولید محصولات خاص و ارزش افزا در حرکت است که بی گمان در این مسیر بیش از هر چیز به توان کارکنان خود متکی می باشد.

شهردار مشهد نیز از احداث تونل ها، ایستگاه ها و ... جهت پروژه توسعه قطار شهری مشهد خبر داد و گفت: برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه، استفاده از ریل ملی را در دستور کار قرار دادیم و سند همکاری تامین ریل مورد نیاز این پروژه بین شهرداری مشهد و ذوب آهن اصفهان به امضا رسید .

ارجایی با بیان این که تاسیس ذوب آهن اصفهان از دیرباز و استفاده از ریل ملی در سال های اخیر برای هر ایرانی افتخارآمیز است ، تاکید کرد : با شناختی که از توانمندی های ذوب آهن اصفهان داریم ، مطمئن هستیم که کارکنان توانمند و متخصص این شرکت با ساخت سایر تجهیزات و قطعات راهبری ناوگان ریلی ، کشور را از واردات این گونه مکانیزم ها بی نیاز خواهند کرد .

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 843129 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟