قرارداد پارک حاشیه ای خیابان‌های تبریز خیانت به مردم است/سامانه شفافیت شهرداری باید فعال شود

به گزارش رکنا از آذربایجان شرقی؛ روح الله رشیدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در همین راستا، تشکیل کمیته نظارت بر دعاوی و شکایات شهرداری شهر تبریز تصویب شده است.

وی گفت: اصرار شورای ششم بر این است که سامانه شفافیت در شهرداری و سازمان های تابعه باید فعال شود چرا که اگر امور شفاف شود بدبینی ها کاهش و اعتماد مردم افزایش می یابد.

رشیدی اضافه کرد: به عنوان مثال اگر پروژه میدان آذربایجان حصار کشی نمی شد و مردم هر روز روند پروژه را می دیدند موارد و مسایل حاضر پیش نمی آمد.

وی، قرارداد پارک حاشیه ای خیابان را خیانت و ضرر به مردم عنوان کرد و گفت: اگر شرکت طرف قرارداد به تعهداتش عمل نمی کند باید این قرارداد به نفع مردم لغو شود.

رشیدی افزود: این قرارداد، قراردادی ظالمانه و پایمال کننده حق مردم است و مقامات ذیصلاح باید به این قرارداد ورود و آن را لغو کنند، قراردادی که هم به مردم ، هم شهرداری و هم کارکنان ضرر زده است .

وی با بیان اینکه شورای ششم، شورای شهر است نه شهرداری، افزود: حضور مدیران کل سازمان در صحن شورا و پاسخگویی آنها به مطالبات مردم که از سوی اعضای شورا مطرح می شود اتفاق مبارکی است که باید ادامه یابد.

این عضو شورای شهر تبریز به اولویت های شورای ششم اشاره کرد و افزود: شفافیت در امور، حمل و نقل، ساماندهی نیروی انسانی و نظارت از اولویت های این دوره است که به طور جد پیگیری می کنیم.

رشیدی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل عمومی خبرهای خوبی در راه است، افزود: قرارداد با پتروشیمی که طی آن اتوبوس های شرکت واحد برای سرویس دهی در اختیار پتروشیمی بود، لغو شد و مردم از این اقدام راضی هستند.

وی اضافه کرد: قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس نیز امضا شده که کم کم وارد حمل و نقل عمومی تبریز می شود و تلاش می کنیم تا مترو خط یک را هر چه سریعتر تکمیل کنیم.

 رشیدی، اولویت شورا در طرح متروی شهری را تکمیل فاز ۳ خط یک عنوان کرد و گفت: با اتمام نواقص این فاز، خط دو و احداث آن فعال تر می شود.

وی مطالعه و نیازسنجی در اجرای طرح ها را مهم ارزیابی کرد و افزود: اجرای طرح های مسیر ویژه دوچرخه سواری، مسیر گشایی و سایر طرح ها باید با رعایت این دو اصل مهم صورت گیرد.

رشیدی به موضوع ورود شهرداری به ساخت مسکن نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس اعلام شهردار، ۱۵۰۰ واحد در شهرک جوانان از سوی شهرداری احداث می شود.

وی از اختصاص زمین از سوی دولت برای این طرح به شرط تخلیه ۴۸ هکتار از مناطق خطرناک تبریز خبرداد و گفت: نمی خواهیم این طرح هم به سرنوشت خاوران دچار شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر شهرداری با یک میلیون متر مربع زمین در این شهرک مواجه است، مردمی که قرارداد در دست دارند اما زمین ندارند.

کدخبر: 841402 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟