تامین درآمد پایدار برای مددجویان اصفهانی از تابش نور خورشید

به گزارش رکنا از اصفهان؛ احمد رضایی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان، اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون ۱۱۳ طرح نیروگاه های خورشیدی کوچک مقیاس با هدف تامین درآمد پایدار برای خانواده های تحت حمایت با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بالغ بر ۱۱میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اجرا شده است.  

احمد رضایی، نیروگاه های خورشیدی را یکی از بهترین طرح های اشتغال باثبات و دانش بنیان برای مددجویان معرفی کرد و ادامه داد: برای احداث نیروگاه خانگی با ظرفیت ۵ کیلووات، علاوه بر مشاوره شغلی و پرداخت تسهیلات توسط این نهاد، دوره های آموزشی، صفر تا صد نیروگاه های خورشیدی و آشنایی با تجهیزات، جزئیات نصب و نگهداری از طریق پیمانکاران به مددجویان ارائه می شود.

وی با اشاره به شرایط مورد نیاز برای اجرای این طرح، گفت: مددجویان دارای ملک شخصی، کنتور برق به نام و ساختمانی دارای سازه های بتنی یا آهنی، می توانند تجهیزات پنل های خورشیدی را در فضای ۶۰ متر مربعی جانمایی کرده و از محل فروش برق تولیدی این دستگاه‌ها، درآمد مناسبی کسب کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان، به تایید بیش از ۵۰۰ منزل مددجوی متقاضی برای اجرای این طرح، توسط اداره برق اشاره کرد و افزود: هر کیلووات ساعت برق تولیدشده پنل های خورشیدی، به مبلغ ۲۲هزار ریال توسط اداره برق خریداری می شود.  

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 839312 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟