خبر خوش برای کرمانشاهی ها / 5 شنبه ها تعطیل می شود؟

به گزارش رکنا از کرمانشاه؛ بهمن امیری‌مقدم با اعلام این خبر، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم روحیه امید و خودباوری را در جامعه بالا ببریم.

وی ادامه داد: یکی از زمینه‌های فراهم کردم نشاط و امید، ایجاد اشتغال برای جوانان است که برای اشتغالزایی آنان تمام توان خود را بکار می‌گیریم.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: مکان‌های فرهنگی و تفریحی در استان برای خانواده‌ها نیاز است و در تلاش هستیم تعطیلی‌های هفتگی را به دور روز افزایش دهیم تا سرپرست خانواده در کنار فرزندان خود باشند و گسستگی ایجاد شده بین خانواده‌ها که متأسفانه فضای مجازی هم مزیدی بر علت شده را به هم وصل کنیم.

امیری مقدم در خصوص تعطیلی روز پنجشنبه، گفت: در حال بررسی جوانب حوزه فرهنگی، اجتماعی، کار در راستای افزودن تعطیلی روز پنجشنبه به روزهای تعطیل استان هستیم نهایتا تکلیف تا یک ماه دیگر مشخص می‌شود در صورت تعطیلی پنجشنبه‌ها، می‌خواهیم این روز به روز خانواده و گردشگری اختصاص یابد تا مردم استان اماکن گردشگری استان را بشناسند و از آن بازدید کنند.

وی با بیان اینکه اعتبارات و سرمایه‌های هنگفتی که در حال ورود به استان است، در گذشته بی‌سابقه بوده، از رشد ۸ برابری بودجه صنایع دستی استان خبر داد و  افزود:  استان کرمانشاه با وجود ظرفیت‌های بالا در زمینه گردشگری و صنایع‌دستی مغفول مانده و نیاز به تحول دارد و انتخاب مدیر جوان، پرتوان و خدمتگزار می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد تحول در این استان شود.

امیری‌مقدم جذب اعتبارات ۲۰۰ میلیارد تومانی در حوزه گردشگری و صنایع دستی را مطلوب عنوان کرد و گفت: این اعتبارات نسبت به سال ۱۴۰۰ که ۲۵ میلیارد تومان بوده، هشت برابر افزایش داشته است.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: اماکن تاریخی و گردشگری استان همچون بیستون، آناهیتا و طاق بستان میراث ماندگار و نشانه‌ای از قدرت و توانایی پیشینیان این خطه است که باید جاودان بماند.

وی در پایان، صنایع‌دستی به‌ یادگار مانده از دوران کهن را اشیایی گرانبها خواند که با وجود گذشت قرن‌ها همچنان در میان مردم محبوبیت دارند.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

کدخبر: 836201 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟