جشنواره رشد؛ آغاز مسیر تقویت کانون‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد

به گزارش رکنا از اصفهان؛ فرزاد جهان بین با اشاره به اینکه تشکل های دانشجویی بهترین محل برای تربیت اجتماعی دانشجویان به شمار می رود افزود: در دانشگاه آزاد رویداد های مختلفی برای تحقق این هدف برنامه ریزی شده است.

وی راه اندازی باشگاه رشد در دانشگاه آزاد را گامی برای رشد و پرورش استعداد های هنری جوانان دانشجو برشمرد و افزود: امسال قصد داریم که با تقویت این باشگاه در مسیر های رو به جلو حرکت کنیم و با کشف استعداد های دانشجویی در محیط های کسب و کار فرهنگی و هنری بیشتر وارد شویم .

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه معتقدیم استعداد های خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که باید به آنها  بها دهیم افزود:  دانشگاه آزاد در اهداف خود برای تربیت افراد تحصیلکرده به خوبی عمل کرده است اما درارائه فنون مهارتی و اجتماعی به دانشجویان دچار ضعف بوده است.

وی افزود:  ارائه مهارت های زندگی و قرار دادن دانشجویان در محیط های واقعی کسب و کار یکی از سرفصل های مهم این دانشگاه است که در سال جاری مورد پیگیری قرار گرفته است.

جهان بین با اشاره به برگزاری آئین  اختتامیه دومین جشنواره سراسری رشد ویژه کانون های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد گفت: در سطح کشور 1700 کانون فرهنگی دانشجویی ثبت شده است که برای شرکت در این جشنواره 2 هزار اثر از این کانون ها به دبیرخانه ارسال شد و پس از سه مرحله بازبینی آثار توسط اساتید فرهنگی، هنری  وحرفه ای کشور 583 اثر به مرحله کشوری راه یافت.

وی با بیان اینکه دومین جشنواره رشد کانون های فرهنگی با 30 موضوع فراخوان آن صادر شد تاکید کرد:از میان این آثار نیز 75 اثردر بخش های ادبی، تجسمی،صنایع دستی،فیلم ، فیلمنامه و عکس به عنوان آثار برگزیده نهایی از سوی هیات داوران مورد پذیرش قرار گرفت ؛همچنین در این میان استان های اصفهان،بوشهر، گلستان و همدان بیشترین ارسال اثر و همکاری را در این جشنواره به نام خود ثبت کردند.

این مقام مسئول دردانشگاه آزاد اسلامی  گفت: در سال جاری از 53 میلیارد تومان بودجه ای که در حوزه های فرهنگی دانشگاه آزاد هزینه شد 4 میلیارد تومان آن برای حمایت از کانون های فرهنگی دانشگاه ها بود .

رتبه بندی کانون های فرهنگی دانشگاه آزاد

جهان بین، با اشاره به اینکه امسال تفاوت برگزاری جشنواره رشد در سطح کانون های فرهنگی دانشگاه با سال قبل در رتبه بندی کانون ها به الف-ب-ج بوده است گفت:به کانون های الف امسال 5 میلیون تومان و به کانون های ب 3 میلیون تومان اختصاص می یابد و درکل بالای 1 میلیارد تومان در این زمینه به کانون ها کمک خواهیم کرد.

 وی عنوان کرد :توجه به صنایع خلاق ، طرح پویش اشتغال، ارتباط با صندوق نوآوری و شکوفایی، ارائه وام های اشتغال وکارآفرینی با کارمزد 4 درصد ازدیگر رویکرد های جدی دانشگاه در سال جاری است .

دانشجو باید در محیط کسب و کار وارد شود

در ادامه نیز رئیس دانشگاه آزاد استان اصفهان گفت:توجه به اشتغال دانشجویان یکی از اهداف ما در این دانشگاه است به گونه ای که ازسال قبل تاکنون بسیاری از دانشجویان جذب در مراکز خصوصی و شرکت های دانش بنیان شده اند .

پیام نجفی افزود:متاسفانه شرکت های بزرگ دولتی از به کارگیری دانشجویان در صنایع خودداری می کنند و تاکنون مذاکرات زیادی با این شرکت ها داشته ایم.

وی تاکید کرد:هدف ما تمرکز بر اشتغالزایی دانشجویان همزمان با تحصیل است دانشجو باید در محیط واقعی کسب و کار وارد شود تا بتواند پس از فارغ التحصیلی هم برای خود شغل داشته باشد .

بهمن راعی / اصفهان

کدخبر: 835301 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟