جنگل قرن آباد عاری از زباله شد/ دوستداران طبیعت دست به کار شدند

به گزارش رکنااز گلستان ؛استان گلستان یکی از بزرگترین منابع و ظرفیت های طبیعی، جنگلی، گردشگری و زیست محیطی کشور است که در سالهای اخیر با مخاطرات جدی زیست محیطی رو به رو شده به طوری که کارشناسان و دوستداران محیط زیست و حوزه منابع طبیعی نسبت به افق و آینده استان در این حوزه ابراز نگرانی شدید کرده اند.

سلامتی مدیر کل منابع طبیعی استان گلستان در گفتگو با خبرنگار رکنا گفت: جنگل قرن آباد از مناطق گردشگری مهم استان گلستان محسوب می شود که طبیعت چشم نواز جنگلی و باشکوهی دارد ،  از این رو جذابیت های فراوانی برای علاقمندان به طبیعت و گردشگران ایجاد کرده است ؛   علاوه بربهره گیری از مواهب طبیعی میتوانند از ذخیره گاه جنگلی شمشادکه در دل این جنگل واقع شده است دیدن نمایند.


وی افزود : زباله های بجا مانده مسافران در پارک جنگلی قرن آباد  یکی از مشکلات بجا مانده درحفظ این ذخیرگاه مهم محسوب می شود که هر ساله آسیب های جدی به محیط و زیبایی های طبیعت استان وارد می سازد ، لذا در یک حرکت نمادین توسط دوستدارن طبیعت و دیگر دستگاه حاضر زبالهای خشک رها شده در طبیعت را  از این منطقه زیبا پاکسازی شد.

 


عیسی پایین محلی  فرماندار شهرستان گرگان در حاشیه این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از حضور مسئولین و فعالان محیط زیست و منابع طبیعی در طرح پاکسازی جنگل قرن آباد از پسماند و زباله ها،گفت:رها سازی زباله در پهنه های جنگلی علاوه بر آلودگی های بصری، تهدیدی فراروی پایداری تنوع زیستی است که می تواند آسیب های جدی برای گونه های زنده در منطقه تلقی شود.
فرماندار گرگان اظهار داشت:حفظ و نگهداری جنگل ها با توجه به ارزش بالای آنها و نقش آنها در توسعه یک جامعه بسیار قابل توجه است و باید در راستای حفظ این ثروت های ارزشمند فرهنگ سازی شود.
زواریی/گلستان

Screenshot_۲۰۲۲۱۰۱۹-۱۰۰۳۵۸_Gallery

۲۰۲۲۱۰۱۷_۰۹۳۴۱۸

Screenshot_۲۰۲۲۱۰۱۹-۱۰۰۸۵۰_Gallery

۲۰۲۲۱۰۱۷_۰۹۳۱۵۷

۲۰۲۲۱۰۱۷_۰۹۳۲۵۷

Screenshot_۲۰۲۲۱۰۱۹-۱۰۰۸۳۸_Gallery

۲۰۲۲۱۰۱۷_۰۹۳۳۳۳

۲۰۲۲۱۰۱۷_۰۹۳۳۰۹

 

Screenshot_۲۰۲۲۱۰۱۹-۱۰۰۹۰۴_Gallery

Screenshot_۲۰۲۲۱۰۱۹-۱۰۰۹۲۳_GalleryScreenshot_۲۰۲۲۱۰۱۹-۱۰۰۸۲۰_Gallery

۲۰۲۲۱۰۱۹_۱۰۱۰۱۶

۲۰۲۲۱۰۱۷_۰۹۳۴۲۵

کدخبر: 834445 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟