احداث اولین پل معلق روی آب خاورمیانه در کرمانشاه / گردشگری استان شتاب می گیرد

به گزارش رکنا از کرمانشاه؛ محمد رضا سهیلی از توسعه بخش گردشگری خبر داد و در این خصوص اظهار داشت: کرمانشاه دارای ظرفیت های بالایی در صنعت گردشگری است که می توان با تقویت آن زمینه توسعه و اشتغال را فراهم کرد.

وی افزود: اولین اقدام، طرح ابر پروژه ساماندهی بیستون را در اولویت قرار دادیم که تفاهم نامه آن با بخش خصوصی ظرف یکماه آینده به امضا می رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه تصریح کرد: این ابر پروژه که بخش خصوصی هزاران میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد کرد، شامل ساماندهی، گردشگری، هتل سنگی در ارتفاع، اقامتی، رستوران، ارابه، کالسکه، ورزشی، مسیر و... خواهد بود که بصورت فاز به فاز اقدام می شود.

سهیلی ادامه داد: پروژه بعدی که در مرحله صدور مجوز است، ساماندهی چالابه است که موافقت محیط زیست نیز اخذ شده و برنامه سرمایه گذار، اسب سواری، تیراندازی و غذا خواهد بود.

وی بیان کرد: همچنین اولین پل معلق روی آب خاورمیانه نیز توسط بخش خصوصی در دریاچه داریان توسط بخش خصوصی احداث می شود که باتوجه به اینکه بخشی از پل در حوزه استان کردستان قرار دارد، نام پل را بنام پل وحدت نامگذاری کرده ایم که بزودی اقدامات آن آغاز خواهد شد.

این مسئول پروژه بعدی را، پارک تفریحی سراب قنبر کرمانشاه توسط بخش خصوصی اعلام کرد که تسهیلات آن توسط میراث فرهنگی و زمین توسط شهرداری و راه و شهرسازی به سرمایه گذار تحویل خواهد شد.

سهیلی تبلیغات حوزه گردشگری را نیز مهم دانست و گفت: در نظر داریم طی تفاهم نامه با بنیاد تعاون بسیج، تبلیغات در باقی استان ها را نیز آغاز کنیم.

وی به برگزاری جشنواره های متعدد اشاره و تاکید کرد: این جشنواره ها می تواند در معرفی کرمانشاه و جذب گردشگر موثر باشد که در آبانماه جشنواره لیمو در شهر قصرشیرین برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: طی رایزنی با معاون اجرایی رئیس جمهور، بودجه میراث استان در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه که 130 میلیارد تومان مصوب شده بود را به 200 میلیارد تومان افزایش دادیم.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

کدخبر: 833932 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟