انجام بیش از ۲۰ هزار ماموریت توسط اورژانس خراسان‌شمالی/ هزینه ۷۰ میلیارد ریالی برای تعمیر آمبولانس ها

به گزارش رکنا از خراسان شمالی، رییس سازمان اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث خراسان شمالی گفت: ۲۰ هزار و ۱۹۱ ماموریت در نیمه نخست امسال توسط کادر درمان این مجموعه انجام شد.

دکتر تقی دولت آبادی اظهار داشت: از این تعداد؛ ۱۶ هزار و ۶ مورد مربوط به ماموریت های غیرتصادفی و چهار هزار و ۱۸۵ مورد ماموریت های تصادفی است.

وی افزود: هشت هزار ۸۰۹ نفر از بیماران غیرتصادفی و ۲ هزار و ۵۰۴ نفر از بیماران تصادفی توسط نیروهای اورژانس به مراکز درمانی استان منتقل شدند.

دولت آبادی گفت: همچنین در این بازه زمانی ۲۶۱ مورد فوت به اورژانس اعلام شده که ۲۳۲ نفر از آنها مربوط به حوادث غیرتصادفی و ۲۹ مورد نیز مربوط به حوادث تصادفی بوده است.

رییس سازمان اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث خراسان شمالی یادآور شد: در نیمه نخست امسال ۷۰ میلیارد ریال برای تجهیز و نوسازی آمبولانس های فرسوده استان هزینه شد.

وی افزود: همچنین امسال تعدادی از آمبولانس‌ها نوسازی و به ناوگان اورژانس استان بازگشت تا روند خدمات‌رسانی به شهروندان در سریع‌ترین زمان تداوم یابد.

دولت آبادی تصریح کرد: کمبود و فرسودگی آمبولانس یکی از مشکلات در روند ارایه خدمات درمانی مورد نیاز به بیماران و مصدومان است که تاکنون نشست های متعددی با مسوولان برای چگونگی حل این معضل برگزار و چگونگی بهبود خدمات اورژانس پیش بیمارستانی استان بررسی و ارزیابی شده است.

وی با اشاره به رشد ۱۵.۵ درصدی نیروهای اورژانس خراسان شمالی در دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: با وجود جذب نیروهای امدادرسان در یکسال اخیر، همچنان نیازمند نیروی انسانی بیبشتری برای تسریع در روند خدمات رسانی به شهروندان هستیم.

کدخبر: 833644 ویرایش خبر
لینک کپی شد
امیرحسین ذکاء
آیا این خبر مفید بود؟