رتبه اول کشوری صدور نشان «حلال» برای واحدهای صنعتی آذربایجان غربی

به گزارش رکنا از آذربایجان‌غربی؛ ابراهیم فخری گفت « حلال » یکی از برنامه هایی است که باید همزمان با سایر استان های کشور در آذربایجان غربی هم اجرا می شد، ادامه داد: در قانون ۶۰ ماده ای مصوب سال ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی، اداره کل استاندارد تنها مرجع رسمی اعطای این نشان به واحدهاست.

وی با تأکید بر اینکه در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۹۲ پروانه نشان حلال در کشور برای واحدهای صنعتی صادر شده است، افزود: از این تعداد ۱۴ پروانه برای واحدهای صنعتی آذربایجان غربی است که در همین راستا استان  رتبه اول کشوری در صدور نشان حلال را کسب کرده است.

فخری، در ادامه ضمن اشاره به برخی از اقدامات اداره کل استاندارد استان گفت: در راستای استاندارد سازی جایگاه عرضه سوخت CNG  استان با استاندارد سازی ۱۳۳ جایگاه فعال در استان موفق به کسب رتبه اول کشوری شده است.

به گفته فخری تاکنون ۹ استاندارد ملی در استان تدوین شده و به عنوان سند ملی در سراسر کشور مورد استفاده قرار گرفته است.

سرپرست اداره کل استاندارد آذربایجان غربی،با بیان اینکه صدور و تمدید پروانه استاندارد و بازرسی و نمونه برداری از دیگر وظایف این اداره کل است، اضافه کرد: در این مدت ۱۱۷ مورد صدور پروانه، ۲۱۰ مورد تمدید پروانه، ۸ مورد صدور پروانه با کاربرد علایم استاندارد تشویقی برای استان داشتیم.

وی افزود: در سال گذشته ۳۵۰ مورد بازدید از زمین های بازی و شهربازی های استان،  ۶۵۰۰ مورد بازرسی از واحد های عرضه لوازم یدکی ، یک هزار و ۵۵۰ مورد نمونه برداری از واحد ها و یک هزار و ۹۶۵ هزار مورد بازرسی فنی واحدهای تولیدی و خدماتی، توسط بازرسان استاندارد صورت گرفته است.

فخری همچنین از صدور ۵۳۹ گواهی آسانسور در سال‌جاری خبر داد و گفت: در سال گذشته نیز ۹۷۰ گواهی آسانسور در استان صادر شده بود.

 کریم معجنی/آذربایجان‌غربی

کدخبر: 833609 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟