ابراز رضایت رهبر معظم انقلاب از اقدامات پلیس اصفهان در برخورد با اراذل و اوباش / مردم، تکیه گاه اصلی فراجا

به گزارش رکنا از اصفهان؛ سردار محمدرضا میرحیدری در برنامه زنده تلویزیونی گفت و گوی هفته که به موضوع هفته فراجا و مرور عملکرد فرماندهی انتظامی استان اصفهان اختصاص داشت ضمن تبریک هفته وحدت و فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) و همچنین هفته فراجا گفت:جا دارد تا از حمایت بی دریغ مردم و مسئولان دستگاه ها به ویژه استاندار اصفهان، اعضای شورای تامین، جانبازان گرانقدر و خانواده های معظم شهدا که با حضور در کلانتری ها و اهدای شاخه های گل به ماموران انتظامی در سطح شهر مراتب قدرشناسی خود از زحمات کارکنان پلیس را اعلام کردند تشکر کنم.

وی همچنین از صدا و سیما و اصحاب رسانه که در این هفته به انعکاس زحمات پلیس پرداختند هم قدردانی کرد و افزود: هفته فراجا فرصتی است تا هم یک بازنگری به اقدامات خود داشته باشیم و هم گزارشی از عملکرد خود به مردم ارائه کرده ودر کنار آنها بتوانیم برای نیمه دوم سال و تا هفته فراجای سال آینده برنامه ریزی دقیقی انجام دهیم.

مردم، تکیه گاه اصلی فراجا

فرمانده انتظامی استان اصفهان، با اشاره به انتخاب شعار «پلیس خادم مردم، مردم حامی پلیس» برای هفته فراجای امسال اظهار داشت: خدمت به مردم در پلیس نظام جمهوری اسلامی ایران یک ارزش است و به همین دلیل نیروهای پلیس خود را خادم مردم دانسته و از همان ابتدای استخدام خود سوگند یاد می کنند که تا پای جان مدافع امنیت مردم و ارزش های والای این نظام باشند و بیش از 13 هزار شهیدی که فراجا در راه مبارزه با اشرار، قاچاقچیان مواد مخدر، سارقان و... تقدیم کرده هم دقیقاً گویای این امر است .

وی با بیان اینکه مردم بزرگترین حامی و تکیه گاه اصلی فراجا به شمار می آیند اضافه کرد: امروز در موضوعات علمی اساتید دانشگاه ها و نخبگان به ما مشورت می دهند، معتمدان محلات در کمک به امنیت محله خود به ما اطلاعات لازم را ارائه می کنند، در هیئت های مذهبی پلیس یاران محرم را داریم، در بین دانش آموزان همیاران پلیس را تشکیل دادیم و همچنین برای استفاده از عموم مردم در برقراری امنیت پلیس های افتخاری راه اندازی شدند که همه این ها جلوه هایی زیبایی از همراهی و حمایت مردم از پلیس به شمار می آیند.

ابراز رضایت مقام معظم رهبری در خصوص برخورد با اراذل و اوباش

سردار میرحیدری در ادامه به اقدامات صورت گرفته برای افزایش امنیت استان اشاره کرد و اظهار داشت: از سال 99 که مسئولیت فرماندهی انتظامی استان اصفهان بر عهده من گذاشته شد کمیته ای 4 جانبه با حضور نمایندگان دستگاه قضائی، سپاه، بسیج و اداره اطلاعات برای پیگیری معضلات و ناهنجاری های استان به خصوص در بحث جرایم خشن تشکیل دادیم و یک کار بسیار هدفمندی در ارتباط با برخورد با اراذل و اوباش صورت گرفت که نتیجه آن کاهش 6 درصدی جرایم خشن درسال 1400 و همچنین کاهش 4 درصدی این جرایم در نیمه نخسست امسال بود.

وی ادامه داد: سال گذشته ستاد کل نیروهای مسلح گزارشی از اقدامات فراجا در خصوص مبارزه با اراذل و اوباش خدمت مقام معظم رهبری ارائه کردند که درتوشیح این گزارش اشاره ای به ابراز رضایت معظم اله از اقدامات پلیس اصفهان در برخورد با اراذل و اوباش شده بود که این امر برگ زرینی در افتخارات پلیس استان محسوب می شود.

راه اندازی پایگاه های ویژه پلیس فتا در کلانشهر اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان درخصوص عملکرد این فرماندهی در حوزه مبارزه با جرایم سایبری گفت: هرچند که پلیس فتای استان در زمینه مبارزه با جرایم سایبری رتبه اول را در کشور دارد اما باید اعلام کنم که به دلیل آگاهی پایین شهروندان از فضای مجازی و همچنین عدم سرمایه گذاری لازم دراین حوزه شاهد روند رو به رشد جرایم سایبری به ویژه در استان اصفهان هستیم.

وی با بیان اینکه معتقدم حاکمیت باید به این حوزه توجه بیشتری کند ادامه داد: ما هم در زمینه زیرساخت و هم در بحث اصلاح قوانین نیازمند اقدامات جدی هستیم که این موضوع را از طریق مجمع نمایندگان استان دنبال می کنیم تا بتوانیم در دفاع از حقوق مردم موفق تر عمل کنیم.

سردار میرحیدری گفت: در جلسه ای که با اعضای شورای تامین داشتیم پیشنهادی را ارائه کردیم که مانند کلانتری ها پایگاه های پلیس فتا نیز در نقاط مختلف شهر اصفهان راه اندازی شوند تا به مشکلات شهروندان در این حوزه در کمترین زمان ممکن رسیدگی کنیم که در این ارتباط تصمیمات خوبی گرفته شد و انشاء الله اولین پایگاه پلیس فتا در شهر بهارستان راه اندازی می شود.

رتبه اول پلیس آگاهی اصفهان در دستگیری محکومان فراری

این مقام ارشد انتظامی در خصوص عملکرد پلیس آگاهی استان اصفهان به رتبه اول این پلیس در دستگیری محکومان فراری محاکم قضائی اشاره کرد و عنوان داشت: در نیمه نخست امسال 90 باند و سازمان جرم توسط پلیس آگاهی استان اصفهان متلاشی شدند که 10 باند آن درزمینه سرقت های خشن فعال بودند.

وی از کاهش 2 درصدی سرقت های مهمه، کاهش 8 درصدی سرقت منزل و کاهش 7.6درصدی سرقت مغازه در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: نکته ای که لازم می دانم به آن تاکید کنم رعایت نکات ایمنی و توجه به توصیه ها و هشدارهای پلیسی توسط شهروندان در حفظ و نگهداری اموال خود است. همچنین شهروندان بایستی نسبت به تردد مشکوک افراد غیربومی در محله و مجتمع های مسکونی خود حساس شده و در صورت برخورد با این گونه موارد موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

افزاش برخورد با قاچاقچیان کالا و مجرمان اقتصادی

سردار میرحیدری از افزایش برخورد پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان با قاقچیان کالا خبر داد و گفت: در نیمه نخست امسال تشکیل پرونده های قاچاق کالا با ارزش بالای 5 میلیارد ریال 69 درصد رشد داشته و ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه نیز نزدیک به 4 هزار میلیارد ریال بوده که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 54 درصدی برخوردار بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده در ارتباط با جرایم اقتصادی را نیز حدود 4 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در زمینه برخورد با اخلالگران بازار با رشد 847 درصدی، در برخورد با اخذ تسهیلات غیر مجاز بانکی با افزایش 230 درصدی، در زمینه احتکار کالاهای اساسی با افزایش 240 درصدی و در زمینه برخورد با فرار مالیاتی با رشد 90 درصدی روبرو بودیم.

رشد 67 درصدی کشف مواد مخدرصنعتی

سردار میرحیدری در خصوص عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان هم گفت: با اقدامات خوب این پلیس از ابتدای سال جاری تا کنون 15 تُن انواع مواد مخدر کشف شده که البته به دلیل تغییراتی که در کشور همسایه به وجود آمد و کشت تریاک در این کشور ممنوع شد با کاهش 49 درصدی در کشف مواد مواجه بودیم اما در حوزه کشف مواد مخدر صنعتی یک رشد 67 درصدی داشتیم که نشان می دهد دشمن برای نا امن کردن جامعه ما از طریق توزیع مواد مخدر توهم زا برنامه ریزی کرده است.

وی در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر هم گفت: طبق ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر دولت موظف است مکان هایی را به صورت رایگان برای ترک اعتیاد و درمان معتادان فراهم کند که اجرایی نشدن این ماده به ویژه در استان اصفهان باعث شده تا شاهد حضور معتادان متجاهر و کارتن خواب در سطح شهر اصفهان باشیم.

سردار میرحیدری با بیان اینکه وجود معتادان متجاهر زیبنده پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی نیست گفت: بارها اعلام کردیم در صورتی که مکان های مناسبی برای نگهداری و درمان معتادان متجاهر فراهم شود آمادگی داریم تا ظرف 2 هفته تمام این افراد را از سطح شهر جمع کنیم .

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 833061 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟