تورم نقطه به نقطه در ایلام به 56/5 درصد رسید

به گزارش رکنا از ایلام؛ امین دوست محمدی اظهار داشت: در راستای حسن اجرای قوانین و به منظور کاهش نرخ تورم ، دستگاه های نظارت بر بازار، باید براساس بسته سیاستی سازمان، جهت دهی نظارتی خود را تنظیم نمایند.

وی در خصوص نرخ تورم افزود: درصد تغییرات شاخص نسبت به دوازده ماه منتهی به ماه جاری خانوارهای استان در شهریور ماه ۱۴۰۱، برابر ۴۶٫۲ درصد می باشد که نسبت به سال گذشته ۶٫۹ درصد کاهش نشان می دهد.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام ادامه داد: در هر دو مورد نرخ تورم سالانه و نقطه به نقطه، اقتصاد بازار در استان از رتبه نخست به رتبه چهارم تورم تغییر موقعیت داده که این روند در تورم ماهانه خوشبختانه با کند شدن روند رشد تورم به ۲ درصد در ماه رتبه استان به ۱۹ کشوری تغییر جایگاه داده است.

دوست محمدی عنوان کرد: در شهریور ۱۴۰۱ بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه و سالانه خانوارهای استان در گروه خوراکی ها و آشامیدنی ها در زیر گروه روغن ها و چربی ها است.

وی تصریح کرد: در بین گروه های دوازده گانه کالاها و خدمات، نرخ تورم نقطه به نقطه و سالانه گروه هتل و رستوران، دارای بیشترین نرخ تورم و گروه ارتباطات، دارای کمترین نرخ تورم است، که می طلبد دستگاه های نظارت بر بازار بر اساس بسته سیاستی سازمان جهت دهی نظارتی خود را تنظیم نمایند.

کوثر موسوی/ایلام

کدخبر: 832602 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟