سازمان اوقاف و امور خیریه برای مردم و با مردم است

به گزارش رکنا از ایلام؛ حجت الاسلام و المسلمین عزیزی صبح چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن گرامیداشت دهه وقف از افتتاح چندین ساختمان موقوفه و چندشبستان در استان خبر داد.

وی بیان داشت: در استان از وجود ۵۴ بقعه متبرکه بهره مند هستیم که ۳۵ بقعه شاخص و پر تردد هستند که در طول دو سال گذشته و حسب به دستور ستاد  کرونای استان، مجبور به بسته بودن مکانهای مذهبی شدیم و برای تامین امورات مالی این اماکن مذهبی،(طرح انرژی پاک)اجرا شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام با اشاره به کلنگ زنی نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلو واتی امام زاده علی صالح در خرداد ماه سال جاری افزود: عملیات تولید برق با استفاده از انرژی خورشیدی برای امام زاده سید حسن و سایر امامزادگان در سطح استان پیش‌بینی کردیم که امیدواریم سرمایه‌گذار لازم در این خصوص پیدا شود.

وی گفت: مبلغی بالغ بر ۸ میلیارد تومان اعتبار که ۱۰٪ از محل نفت و گاز ملی و ۵۰٪ ازمحل توازن و۴۰٪ اعتبارات استانی تملک دارایی جهت ساخت و تامین و تعمیرات مساجد و اماکن متبرکه در اختیار اداره کل اوقاف استان قرار گرفته است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه از صدور ۲۶ جلد سند مالکیت از ابتدای سال جاری که شامل اسناد(تجاری، مسکومی،مسجد و امام زاده)می باشند خبر داد و گفت: ۵ جلد سند قدیمی نیز تبدیل به تک برگ شده است.سند ۶۰ مسجد نیز در مالکیت بنیاد علوی (اموال و املاک مستصعفان)و تعدادی نیز در اختیار منابع طبیعی هستند

عزیزی با اشاره به خدمت‌رسانی موکب آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه ایلام به زائرین در ایام اربعین در مرز بین المللی مهران اظهار داشت: روزانه ۱۵ هزار پرس غذای گرم در آشپزخانه اربعین پخت می شد و این تعداد غذا بین مواکب اوقاف ایلام و استان های معین( خراسان شمالی، گیلان، گلستان، آذربایجان غربی و سمنان) مستقر در مرز مهران توزیع شده است.

کوثر موسوی/ایلام

کدخبر: 829041 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟