بزرگترین پروژه طرح مسکن اوقاف کشور در اراک اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار رکنا از اراک ،"حجت‌الاسلام عبدالله واحدی" مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی  با اشاره به برنامه‌های دهه وقف در استان گفت: روز نخست دهه وقف با عنوان وقف، رسانه، تکریم واقفان خیراندیش، روز دوم با عنوان ترویج فرهنگ قرآن، عترت و مهدویت، روز سوم با عنوان خدمات فرهنگی و اجتماعی جامعه، روز چهارم با عنوان بقاع متبرکه، ترویج فرهنگ زیارت و روز پنجم با عنوان وقف، کاهش آسیب‌های اجتماعی نامگذاری شده است.

وی افزود: روز ششم با عنوان وقف، توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی، روز هفتم با عنوان توسعه آموزش و پژوهش و حمایت از نخبگان و موسسات دانش‌بنیان، روز هشتم با عنوان وقف، سلامت و بهداشت جامعه، روز نهم با عنوان وقف، اشتغال و تولید، روز دهم با عنوان توسعه مشارکت‌های اجتماعی نامگذاری شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: بیش از 145 عنوان برنامه با محوریت بقاع متبرکه و موقوفات به مناسبت دهه وقف در سطح استان در نظر گرفته شده است‌.

واحدی تصریح کرد: همایش یاوران وقف و راه‌اندازی ایستگاه همه واقف باشیم از برنامه‌های دهه وقف است که تقریبا در هر شهرستان یک ایستگاه در نظر گرفته شده و کارشناسان در ایستگاه‌ها حضور دارند و در زمینه مشاوره و رفع شبهات فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: گلباران قبور مطهر شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان، برپایی نمایشگاه دستاوردهای اوقاف، برپایی محافل انس با قرآن در بقاع متبرکه، حضور در نماز جمعه و سخنرانی قبل از خطبه‌ها و فعالیت 30 نفر از مبلغان استان مرکزی و قم در زمینه مشاوره دینی و اعتقادی و سایر موارد از برنامه‌های دهه وقف در سطح استان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌ها دیدار با مسئولان استان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در راستای بررسی مشکلات مردم و راهکارهای رفع آنها، برگزاری مسابقات قرآنی و اهدا جوایز به نفرات برگزیده، تکریم مدافعان سلامت، عیادت از بیماران، نشست با فعالان اقتصادی در حوزه‌های تولید، اشتغال، صادرات و واردات، دیدار با مجموعه‌های فعال در حوزه دانش‌بنیان برای حمایت از طرح‌ها و افتتاح پروژه‌ها است.

واحدی عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون 55 وقف به ارزش حدود 30 میلیارد و 500 میلیون تومان در زمینه کمک به دارو و درمان نیازمندان، هزینه تحصیل دانش‌آموزان، امور خیریه و سایر موارد ثبت شده است.

وی افزود: در راستای حمایت از خانواده زندانیان از 54 خانواده در قالب 72 میلیون تومان با همکاری مراکز افق بقاع متبرکه، شوراها و خیریه حمایت شده است‌.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی عنوان کرد: کمک هزینه ازدواج به 17 زوج به ارزش حدود 592 میلیون تومان پرداخت شده و از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون 75 هزار بسته معیشتی به ارزش 22 میلیارد تومان از محل موقوفات و کمک خیران تهیه و توزیع شده و بیش از 71 هزار پرس غذای گرم با اعتبار 21 میلیارد تومان و 5 هزار و 669 سبد بهداشتی با اعتبار 850 میلیون تومان تهیه شده است.

واحدی تصریح کرد: توزیع هزار و 26 بسته لوازم‌‌التحریر با اعتبار 211 میلیون تومان، کمک هزینه دارو و درمان 700 نفر با اعتبار 260 میلیون تومان، کمک به 4 هزار و 700 نفر از ایتام با اعتبار بیش از یک میلیارد تومان از محل موقوفات در یک سال گذشته انجام شد.

وی بیان کرد: پروژه 8 هزار و 100 واحدی مسکن در اراک بزرگترین پروژه طرح مسکن در سازمان اوقاف کشور است که در دهه وقف کلنگ‌زنی آن انجام می‌شود همچنین کلنگ‌زنی مجموعه گلخانه‌ای کشت آناناس، آغاز فاز دوم پروژه 100 کیلوواتی انرژی خورشیدی که امروز به 15 نیروگاه در استان رسیده، مطالعه و امکان‌سنجی در حوزه طرح‌های دانش‌بنیان، 6 هزار و 300 متر توسعه و نوسازی بقاع متبرکه در راستای توسعه گردشگری مذهبی در استان از جمله اقداماتی هستند که در سطح استان انجام شدند.

 

انتهای پیام/قاسمی

کدخبر: 728289 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟