مقاوم سازی سالانه 200 هزار واحد مسکن روستایی در کشور/ افزایش مبلغ وام به 200 میلیون تومان
به گزارش رکنا از اردبیل؛ شاملو گفت: بنیاد مسکن با رویکرد توسعه و عمران روستاها سعی کرده تا در اولویت اول تأمین سرپناه مناسب و ایمن را برای روستاییان هدف‌گذاری کند که در این زمینه طرح بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای روستایی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن افزود: در 2 برنامه قبلی در قالب این طرح بیش از 2 میلیون واحد مسکن مقاوم‌سازی و نوسازی شده و قطعاً در برنامه هفتم توسعه نیز این رویکرد بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

شاملو گفت: در دولت سیزدهم پرداخت تسهیلات برای مقاوم‌سازی واحدهای روستایی تا 200 میلیون تومان افزایش یافته و دولت سعی می‌کند با همراهی بانک‌ها پرداخت این تسهیلات را انجام دهد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن در ادامه افزود: 13درصد از سود این تسهیلات از سوی دولت پرداخت شده و متقاضیان تنها چهار درصد سود تسهیلات پرداختی را متقبل می‌شوند.

شاملو گفت: با اجرای طرح بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی امیدواریم اهداف پیش‌بینی شده در این حوزه تحقق پیدا کرده تا ما بتوانیم جلوی مهاجرت‌های بی‌رویه را از روستاها بگیریم.

به گفته وی، در کنار ساخت واحدهای مسکونی با دوام و اجرای طرح هادی، انتظار می‌رود با ایجاد فرصت‌های اشتغال در روستاها جلوی مهاجرت‌ها گرفته شده و ماندگاری روستاییان را در واحدهای مسکونی خود شاهد باشیم.

کدخبر: 827788 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟