حضور پرشور مردم  اصلی ترین عامل پیروزی در دوران دفاع مقدس بود

به گزارش رکنا از گلستان؛ سردار علی ملک شاهکوهی  به مناسبت هفته دفاع مقدس، اظهارکرد:حفظ وحدت و همبستگی ملی مهم ترین راه مقابله با توطئه های دشمنان است.

وی افزود: دشمنان در راس آن آمریکا باور نمی کردند که انقلاب اسلامی به پیروزی برسد و بعد از آن سناریوهای مختلفی را برای ضربه کردن به انقلاب در پیش گرفتند که از جمله آن جنگ های داخلی بود که در آن زمان موفق نشدند و بعد هم ارتش عراق را مسلح کردند تا به ایران حمله کند

فرمانده سپاه نینوا گلستان افزود: از اصلی‌ترین اهداف عراق در حمله به ایران ساقط کردن جمهوری اسلامی بود آنها در ادامه به دنبال رسیدن به مرکزیت سیاسی ایران یعنی تهران، تجزیه کشور از جمله استان خوزستان و پذیرفتن قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر بودند که در نهایت با رهبری امام خمینی (ره) و ایثار و جانفشانی رزمندگان اسلامی به هیچکدام از اهداف خود دست نیافتند.

ملک شاهکوهی اظهار داشت: رزمندگان اسلام با تکیه بر بسیج مردمی با فرمان امام خمینی (ره) در صحنه های نبرد در برابر دشمن حاضر شدند و با حضور پیروزمندانه خود حماسه ها آفریدند.

فرمانده سپاه نینوا گلستان در پایان گفت: بنی صدر در زمان رئیس جمهوری خود اعتقادی به نیروهای مردمی و سپاه نداشت اما پس از فرار وی، انسجام بین ارتش و سپاه با رهبری امام خمینی (ره) به اوج خود رسید که نتیجه آن دست‌یابی به پیروزی‌های متعدد بود.

زواریی/گلستان

 

کدخبر: 827661 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟