ایثار رزمندگان حماسه ای بزرگی را خلق کرد
به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، به مناسبت سالروز سوم خرداد جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و متولیان امور ایثارگران استان با حضور در جمع خبرنگاران برنامه های گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر را تشریح کردند.
سرهنگ محمد امیری مقدم افزود:  دبیری مراسم سوم خرداد با مرکز حفظ آثار است و تلاش می کنیم با مشارکت مردم برنامه های فرهنگی مناسبی در این ایام برگزار شود.

وی با اشاره به برخی خاطرات دوران جنگ افزود: ارتش عراق با محاصره خرمشهر فکر می کرد برگ برنده بزرگی دارد تا در مذاکرات در آن استفاده کند اما ورق برگشت و با رشادت رزمندگان اسلام حماسه ای دیگر رقم خورد.

امیری مقدم یاد مرحوم امیر لطفی از فرماندهان لشکر 16 زرهی قزوین را گرامی داشت و بیان کرد: در عملیات بیت المقدس از خطه قزوین بیش از 200 شهید تقدیم انقلاب شد از جمله سید ناصر سیاهپوش که کتاب «استاندار بصره»  داستان زندگی این شهید را رونمایی خواهیم کرد.

وی بیان کرد: آذین بندی شهرها، عطرافشانی مزار شهدا، مراسم ویژه سوم خرداد در مدارس و ادارات، برنامه« لبخند پیروزی» در دولتخانه صفوی، خاطره گویی رزمندگان، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، نواختن زنگ مقاومت ، رونمایی از چهار کتاب دفاع مقدس، شب شعر، در منزل شهید بابایی، برگزاری مسابقات فرهنگی، سومین جشنواره «افتخار من» با آثار هنری مانند کلیپ،  دل نوشته و نماهنگ در سوم خرداد تدارک دیده شده است

 

 

کدخبر: 782107 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟