راه‌اندازی 16 مرکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی در همدان

به گزارش رکنا از همدان؛ وهب مختاران با بیان اینکه کارگاههای مذکور با هدف تربیت نیروی انسانی ماهر و توانمندسازی نیروهای شاغل صنایع و صنوف راه اندازی شده است گفت: ایجاد مراکز آموزش بین کارگاهی در واحدهای تولیدی و صنعتی با برگزاری دوره های مهارتی و علمی کوتاه مدت برای جذب افراد به بازار کار ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان با اشاره به اینکه در مراکز جوار کارگاهی علاوه بر یادگیری مهارت، پرورش خلاقیت و کارآفرینی نیز مورد توجه قرار می‌گیرد ادامه داد: کارکنان صنایع و اتحادیه ها و ارتقای سطح دانش فنی نیروهای کار، صنایع و صنوف در کنار محل اشتغال خود می توانند با دریافت مجوز رسمی از سازمان آموزش فنی و حرفه ای اقدام به تاسیس و راه اندازی مراکز آموزشی جوارکارگاهی کنند.

مختاران با اشاره به اینکه مراکز جوار کارگاهی از لحاظ تجهیزات آموزشی، مستقل از جریان خط تولید است گفت: مراکز آموزش جوار کارگاهی با نظارت کارخانه و در قالب استانداردهای مهارت آموزشی سازمان فعالیت می‌کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: کارکنان و علاقه‌مندان شرکت در کلاس های آموزشی و مهارتی در این گونه مراکز بین کارگاهی پس از گذراندن دوره، کسب مهارت و قبولی در آزمون پایانی، گواهینامه دریافت خواهند کرد.

کدخبر: 826919 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟