خروج 50 هزار زائر از مرز تمرچین/ هموطنان شهرهای شمال غربی از این مرز استفاده کنند

به گزارش رکنا از آذربایجان غربی؛ محمدصادق معتمدیان اظهار کرد: تاکنون نزدیک به ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از زوار اربعین اباعبدالله الحسین (ع)، مرز تمرچین را برای بازگشت به کشور انتخاب کرده‌اند و اقدامات لازم برای میزبانی و پذیرایی از آنان صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین مرز تمرچین تاکنون میزبان زواری از کشورهای همسایه شامل ترکیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان بود که ۲ هزار و ۲۶۷ نفر نیز از اتباع این کشورها از مرز تمرچین به عتبات عالیات مشرف شده‌اند.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر آمادگی کامل استان برای پذیرش زوار در مسیر بازگشت و اندیشیده شده همه تمهیدات در این خصوص اضافه کرد: زائران اهل استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و حتی استان‌های شمالی می‌توانند مرز تمرچین را برای مسیر بازگشت انتخاب کنند.

معتمدیان با اشاره به اینکه تمرچین در زمان بازگشت زوار ظرفیت میزبانی از ۱۰۰ هزار زائر اباعبدالله الحسین (ع) را داراست، ادامه داد: برنامه ریزی‌هایی برای انتقال زائران از بغداد به تمرچین و از تمرچین به سمت برخی شهرها از جمله تبریز و تهران طرح ریزی شده تا زوار با سهولت بیشتر به شهرهای خود باز گردند.

کریم معجنی/آذربایجان‌غربی

کدخبر: 825658 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟