مشمولین با پرداخت ماهانه 50 هزار تومان بیمه می شوند

به گزارش رکنا از شهرکرد؛ بیت‌اله برقراری مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر کشور گفت: این صندوق بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی و قانون جامع رفاه و تامین اجتماعی تشکیل شده و عملکرد آن مبتنی بر جهادی و تحولی بودن است و از زمان تاسیس صندوق سال ۱۳۸۴ تاکنون که ۱۷ سال می گذرد ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه شده فعال و غیرفعال جذب صندوق شده است که از این تعداد یک میلیون و پانصد هزار نفر بیمه شده فعال می باشند . و در طول سال‌های گذشته به‌طور متوسط سالانه ۱۰۰ هزار نفر عضو این صندوق شده‌اند که این تعداد در دولت سیزدهم سه برابر معادل ۳۰۰ هزار نفر شده که موفقیت کم‌نظیری است.

وی افزود: از آنجایی که جامعه هدف صندوق ، کشاورزان، روستاییان و عشایر می باشند . هدف‌گذاری این صندوق برای یک سال آینده جذب یک میلیون نفر بیمه شده است و تلاش ما بر این می باشد تا با همین منابع و امکانات موجود ۱۰ برابر سال‌های گذشته بیمه‌شده جذب کنیم.

مدیر عامل صندوق بیمه کشاورزان و روستائیان و عشایر کشور تصریح کرد که: روستاییان، عشایر، کشاورزان ساکن و غیرساکن روستاها و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت با دارا بودن سن بین ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند با مراجعه به هر یک از دفاتر کارگزاری‌های موجود در سطح کشور  و پرداخت حق بیمه در قالب هشت سطح از خدمات این صندوق بهره‌مند شوند.

وی افزود : با توجه به عملکرد چندین سال گذشته در حال حاضر حدود هفت میلیون نفر باقی مانده جامعه هدف ما در سطح کشور تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند و در راستای تحقق پوشش بیمه‌ای صد درصدی صندوق بیمه اجتماعی، شرایط آسان و مناسبی را برای همه سطوح درآمدی فراهم کرده که بر اساس آن مشمولین می توانند با پرداخت ماهیانه حداقل ۵۰  هزار تومان در سطح یک درآمدی و حداکثر ۱۱۳ هزار تومان در سطح هشت بصورت یکجا یا اقساطی خود را بیمه کنند و از مزایا و خدمات این صندوق و یارانه دوبرابری سهم دولت نیز  بهره مند شوند.

برقراری گفت : از یک میلیون نفر سهمیه بیمه شونده در سطح کشور در اقدام تحولی، سهمیه تخصیصی بیمه‌ای به استان چهارمحال و بختیاری ۱۲ هزار الی  ۱۳ هزار نفر است که با مساعدت دست اندرکاران و مسئولان و مدیران استان امید است محقق شود.

وی افزود: در حال حاضر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر کشور بالغ بر ۱۶۳  هزار نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر دارد و با ایجاد منابع درآمدی ، درآمدهای پایدار صندوق و سرمایه گذاری های هوشمندانه آن باعث شده است تا صندوق در شرایط بسیار مناسبی از حیث منابع و مصارف قرار گیرد.

وی اظهار داشت که مشمولان بیمه صندوق اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر استان چهارمحال و بختیاری ۱۶۴ هزار نفر می باشند که هم اکنون ۴۹ هزار بیمه شده و سه هزار و یکصد نفر مستمری بگیر هستند که معادل ۳۰ درصد زیر پوشش می باشند و با توجه به تلاش مدیر استان و زیر مجموعه های آن صندوق استان رتبه ۳ را در کشور کسب نموده است .

مصیبی دهکردی، شهرکرد 

کدخبر: 824609 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟