جزئیات طرح جهاد روشنایی در قم / وام قرض الحسنه با دوره بازگشت 70 ساله به متقاضیان

به گزارش رکنا از قم؛ معاون اشتغال بسیج سازندگی سپاه استان قم در گفتگو با خبرنگار رکنا اظهار کرد: امسال در سومین سال اجرای طرح جهاد روشنایی، سه هزار نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی درنقاط مختلف استان راه اندازی می‌شود.

محمدی با بیان اینکه برای اجرای این طرح جهادی ۳۲ نقطه در شهر قم از سوی استانداری شناسایی شده است، ادامه داد: به طور کلی روستا‌های استان و محل سکونت اقشار کم برخوردار جامعه هدف بسیج سازندگی در اجرای این طرح است.

معاون اشتغال بسیج سازندگی سپاه استان قم افزود: ۱۲۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد و باز پرداخت ۷۰ ساله برای این طرح اختصاص یافته که بازپرداخت آن از محل درآمد تولید برق اخذ می‌شود.

وی گفت: با توجه به شرایط تحریم، تجهیزات نیروگاه‌های خورشیدی قم ساخت داخل، دارای ضمانت پنج ساله، خدمات پس از فروش ۱۵ ساله و سازگار با شرایط آب و هوایی کشورمان است.

معاون اشتغال بسیج سازندگی سپاه استان قم با بیان این که نصب نیروگاه خورشیدی به همت بسیج سازندگی استان قم با شعار «هر پشت بام یک نیروگاه» در مناطق کم برخوردار عملیاتی می‌شود، عنوان کرد: معافیت مالیاتی، قرار داد خرید ۲۰ ساله تضمینی برق توسط وزارت نیرو و ادارات کل برق منطقه‌ای استان قم، ضریب تعدیل سالانه و افزایش نرخ خرید تا ۳۰ درصد در صورت بکارگیری از دانش فنی طراحی و ساخت داخلی و مشارکت در تامین برق محله خود و رفع مشکل کمبود و قطعی برق از مزایای این طرح است.

معاون اشتغال بسیج سازندگی سپاه استان قم استفاده از نور خورشیدی به عنوان انرژی پاک به منظور حفاظت از محیط زیست، مقرون به صرفه بودن منبع عظیم خدادادی خورشید برای تولید برق و ایجاد اشتغال خانگی را از جمله اهداف این طرح ذکر کرد.

نظری / قم

 

کدخبر: 824447 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟