نقش مهم خبرنگاران در آموزش های همگانی و اطلاع رسانی

به گزارش رکنا ازقزوین، سردار علی ابراهیمی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران استان به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار با اشاره به همکاری و تعامل نزدیک پلیس با اصحاب رسانه، تاکید کرد: بدون شک دستیابی به قله های پیشرفت و سعادت کشور و حفظ منافع ملی به همراه آرمان های مقدس نظام اسلامی جز با حق جویی و حق یابی که با تلاش و مجاهدت رسانه ها شکل می گیرد، میسر نخواهد بود.

وی گفت: در کناراستقلال کاری باید انصاف و امیدآفرینی را مورد توجه جدی قرار دهید تا خدمات دولت دیده شده و مردم احساس رضایت کنند.

سردار ابراهیمی گفت: از این که در کنار شما بودیم و با مسائل مختلفی آشنا شدیم قدردان هستیم و همچنان انتظار داریم همراه ما باشید تا خدمت رسانی به مردم تسهیل شود.

وی اضافه کرد: شما خبرنگاران دیده بان امین جامعه هستید و پرچم امید آفرینی و نشاط در جامعه را به اهتزار درآورده اید و بعنوان دیدبانی همیشه بیدارید که شما را امین و امانتدار و مسئولیت پذیر می دانیم که ایثارگرانه خدمت می کنید و طلایه داران جبهه آگاهی و چشم بینا، زبان گویا و گوش شنوای مردم هستید.

سردار ابراهیمی تصریح کرد: مردم به شما اعتماد دارند و این که در کنار مردم هستید و مدیران را پاسخگو می کنید ارزشمند است

وی ادامه داد: اصحاب رسانه برای اطلاع رسانی های شفاف خود سختی و مشقت های فراوانی را متحمل می شوند و این مساله جزء لاینفک این حرفه به شمار می رود هرچند در این راه ممکن است با انتقاد و مشکلاتی نیز روبه رو شوند اما همه این مسایل نباید کوچکترین تاثیری در وظیفه آنها بگذارد.

سردار ابراهیمی با بیان اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن امیدآفرینی در جامعه، خدمات دولت را نیز به بهترین شکل ممکن به مردم اطلاع دهند، افزود: خبرنگاران، همیشه در کنار آحاد شهروندان قرار دارند و با اخبار و گزارش های خود و انعکاس واقعیت ها، پل ارتباطی بین مسوولان نظام و مردم به شمار می روند و در کنار این موضوع پلیس نیز می تواند با هم اندیشی و تعامل رسانه ها، خدمت رسانی شایسته ای به شهروندان داشته باشد.

فرمانده انتظامی استان قزوین از خبرنگاران به عنوان وجدان بیدار جامعه یاد کرد و گفت: با توجه به آینده نگری اصحاب رسانه، این مساله می تواند در خنثی سازی افکار پلید دشمنان قسم خورده نظام موثر باشد و با پیش دستی و آگاهی بخشی به جامعه، تمامی نقشه های شوم آنان را نقش بر آب کنند.

به گفته این مسوول انتظامی، امروز ۶۰۰ تا ۷۰۰ نوع ماموریت برای پلیس تعیین شده که انجام موفق آنها جز با تعامل، همکاری و امید آفرینی رسانه ها به عنوان پل ارتباطی با پلیس امکان پذیر نخواهد بود.

سردار ابراهیمی در ادامه گفت: ۲۸ ماموریت اصلی و۶۰۰ ماموریت فرعی برای ناجا پیش بینی شده که با تلاش شبانه روزی همکاران خود ضمن برخورد با هنجار شکنان و متخلفان فضای امنی را برای مردم و شهروندان مهیا کرده ایم تا همه احساس امنیت و آرامش کنند.

وی، امنیت و احساس را ۲ مفهوم کلی در حوزه پلیس برشمرد و افزود: به طور کلی، بعد از آموزش و پرورش، نقش و اهمیت پلیس در جامعه قابل اهمیت است و به همین لحاظ، ما با رعایت اصل پیش بینی، پیشگیری و در نهایت مقابله برای ایجاد نظم در جامعه تلاش می کنیم.

ابراهیمی، انجام امور امنیتی، انتظامی، ترافیکی و خدماتی را از جمله حوزه های ماموریتی پلیس دانست و گفت: به عنوان مثال، طی ۹ روز گذشته با توجه به سفر مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) قزوین به پیاده روی اربعین حسینی، پنج هزار و ۷۴۳ فقره گذرنامه به صورت حضوری تمدید و ۶ هزار و ۴۴۱ مورد نیز بارکد رهگیری گذرنامه خود را دریافت کردند.

سردار ابراهیمی تصریح کرد: نیروی انتظامی در میان سازمانهای خدمت رسان بعد از آموزش و پرورش در رده دوم اهمیت بوده و امیدواریم بتوانیم با ماموریت های خود ضریب امنیتی استان را همچنان ارتقا بخشیم.

وی یادآورشد: پیشگیری و پیش بینی و مقابله در رویدادها مهم است و باید تلاش کنیم تا فرآیندها کوتاه و خدمت رسانی به مردم تسریع و تسهیل شود.

سردار ابراهیمی یادآورشد: نیروهای پلیس در مرز هم مستقر هستند و برای حفاظت از پارکینگها، راهنمایی زوار و خدمات رسانی به مردم در آماده باش کامل قراردارند.

لیلا بیگدلی/قزوین

 

کدخبر: 823408 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟