لزوم نظارت بر عملکرد باشگاه‌های ورزشی همدان

به گزارش رکنا از همدان؛ علی حقیقی در جلسه شورای اداری اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با تأکید بر ضرورت جذب اعتبارات در حوزه‌های مختلف، اظهار کرد: رؤسای شهرستان‌ها نسبت به جذب اعتبارات موجود در اسرع وقت اقدام کنند.

وی با بیان اینکه اعتبارات در بخش‌های مختلف با رایزنی‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی مصوب و جذب می‌شود، گفت: نباید با ساده‌انگاری موجب بازگشت اعتبارات شویم درصورتی‌که در برخی شهرستان‌ها در حوزه زیرساخت‌های ورزشی محدودیت داریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به اینکه نظارت بر عملکرد و بازرسی از اماکن و زیرساخت‌های ورزشی در دو بخش خصوصی و دولتی باید به صورت جدی در دستور کار مدیران ورزشی باشد، تصریح کرد: نظارت بر نحوه عملکرد باشگاه‌های بدن‌سازی خصوصی در راستای مقابل با دریافت وجه خارج از چهارچوب مصوب، استفاده از مکمل‌های غیرمجاز و غیره باید بیش‌ازپیش موردتوجه باشد.

وی با اشاره به اینکه پایش و نظارت بر باشگاه‌های خصوصی باید به‌صورت دوره‌ای و منظم انجام شود، گفت: نباید اجازه داده شود باشگاهی پس از پایان اعتبار مجوز فعالیت داشته باشد.

حقیقی با اشاره به اینکه مدیران ورزشی شهرستان‌ها باید اهتمام ویژه ای نسبت به برگزاری جلسات ستادهای ساماندهی با حضور شخص فرماندار داشته باشند، گفت: خوشبختانه امروز ریاست محترم جمهور، مقام عالی وزارت ورزش و جوانان و همچنین استاندار محترم نگاه ویژه‌ای به جوانان دارند؛ لذا ما نیز وظیفه داریم در این زمینه بیش‌ازپیش فعالیت داشته باشیم و سیاست‌های راهبردی در حوزه‌های اشتغال، ازدواج، تعالی خانواده و فرزندآوری به بهترین نحو اجرا کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت حفظ و نگهداری از بیت‌المال، اظهار کرد: اموال مربوط به هیئت‌ها و اماکن ورزشی باید بررسی و لیست شود و وضعیت موجود مورد توجه باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با تأکید بر ضرورت اخذ اسناد مالکیت اماکن ورزشی استان، اظهار کرد: متأسفانه در سالیان اخیر اداره کل ورزش و جوانان در این حوزه عملکرد قابل قبولی نداشته؛ لذا باید تلاش شود در این زمینه موفق‌تر از پیش عمل کنیم.

حقیقی با اشاره به اینکه در شهرستان‌های استان در حوزه انعکاس عملکرد و برنامه‌ها به لحظه با روابط‌عمومی در ارتباط باشند، گفت: روابط عمومی‌های ادارات شهرستان باید پویاتر و بانشاط‌تر از گذشته و با هدف امیدآفرینی در جامعه تلاش کنند.

وی با تأکید بر اینکه اجاره اماکن ورزشی استان باید به‌صورت ماهانه به‌حساب خزانه واریز شود، گفت: در بحث پیگیری انشعابات اماکن ورزشی در آستانه بهره‌برداری رؤسای شهرستان اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی عملکرد شهرستان‌ها در شاخص‌های تعریف شده ، گفت: ارزیابی عملکرد ادارات شهرستان‌ها طی روزهای آینده کلید خواهد خورد.

 

کدخبر: 822934 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟