اختصاص مبلغ 90 هزار میلیارد تومان بودجه به سازمان تامین اجتماعی

به گزارش رکنااز ایلام؛ میر هاشم موسوی روز یک شنبه طی سفر به استان ایلام، در دیدار با امام جمعه ایلام اظهار داشت: به برکت انقلاب و نظام، توسعه زیر ساخت های آموزش، درمانی و دسترسی عادلانه به خدمات درمانی در جامعه افزایش یافته است.

 

وی افزود: نا پایداری منابع یکی از مهمترین مشکلات سازمان تامین اجتماعی است و متاسفانه درامد کفاف هزینه ای سازمان را نمی دهد. سال گذشته مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان کسری منابع نقدی در سازمان تامین وجود داشته اما تمامی تعهدات پرداخت شده است.

وی بیان داشت: مهمترین دستاورد در بخش پوشش درمان در دولت سیزدهم بحث مهار کرونا بود که خوشبختانه در این راستا کشور به ارامش نسبی رسیده است.

موسوی ادامه داد: ۵٠ درصد جامعه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی از خدمات ۳۹٠ مرکز درمانی کشور بهره مند هستند. در راستای خدماترسانی به جامعه هدف  توجه به مناطق کم برخوردار در اولویت برنامه های سازمان قرار دارد.

وی تصریح کرد: یکی از رویکردهای اصلی سازمان بحث توسعه کیفی و کمی خدمات برای افراد تحت پوشش است و هدف از سفر به ایلام ارزیابی کاستی های حوزه درمان تامین اجتماعی می باشد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: تمام کارهای ملکی شدن بیمارستان شهدای زاگرس ایلام انجام و در حال سپری کردن مراحل اداری از جمله جذب نیروی انسانی متخصص و … است. تلاش می شود در بحث درمان مستقیم هزینه ای از جیب مردم پرداخت نشود.

وی افزود: پروژه تامین اجتماعی مهران با ۶۸ درصد در حال احداث است. همچنین منابع ساخت درمانگاه شماره ۲ مصوب و مجوز استیجاری درمانگاه ابدانان فراهم شده است . ساخت زائر سرای مهران در چهار طبقه نیز مصوب شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه‌ ایلام نیز در این دیدار گفت: کشورمان در حال حرکت است، روند طوری است که خود دشمنان نیز اعتراف می کنند.

اله نور کریمی تبار افزود: استان ایلام به خاطر دوران دفاع مقدس و همچنین هشت سال سازندگی پس از آن در زمینه ی عدالت اجتماعی در استان فاصله وجود دارد به طوریکه استان ۱۶ سال از توسعه عقب افتاده است، باید سازمان هایی مثل تامین اجتماعی توجه ویژه به ایلام داشته باشند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به نبود امکانات درمانی مناسب در استان اشاره کرد و اظهار داشت: این دغدغه بیماران استان برای رفتن به سایر نقاط کشور باید برطرف شود چراکه مردم استان با هزینه‌های زیادی برای اسکان،رفت و آمد و درمان روبرو می شوند.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: در سازمان تامین اجتماعی علاوه بر مسئله درمانی، باید به مسئله فرهنگی توجه شود،و رویکرد فرهنگی برای مخاطبان خود داشته باشد.

مدیرعامل تامین اجتماعی کشور روز یک شنبه با هیات همراه به منظور بازدید از بیمارستان شهدای زاگرس و کلنگ زنی پروژه ساختمان مشترک تامین اجتماعی و مدیریت درمان وارد ایلام شد.

ایلام/کوثر موسوی 

 

کدخبر: 822110 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟