تعامل دستگاه قضایی با دولتمردان بر محور قانون است

به گزارش رکنا از اردبیل؛ رئیس کل دادگستری استان پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان بیله‌سوار با بیان اینکه سند تحول قضائی مهمترین برنامه قوه قضائیه است، اظهار کرد: تعامل دستگاه قضائی با دولتمردان بر محور قانون است و قانون‌شکنی از اعتماد مردم به دولت می‌کاهد.

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو بیان کرد: در حوزه پیشگیری فرهنگی کارهای جدی تری باید صورت بگیرد هر چند این حوزه از پیشگیری زمان بر است ولی نتایج خوبی در آینده خواهد داشت.

وی عنوان کرد: در سال گذشته حدود ۴۰۰ هزار پرونده در حوزه دادگستری به ثبت رسیده است که یک سوم این پرونده‌ها مربوط به تعارضات ملکی، قولنامه‌ای و زمین‌های زراعی و ارثی بوده است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به همت دستگاه قضائی، فرمانداری و ثبت اسناد املاک و ادارات جهت سند دار کردن زمین‌های کشاورزی تصریح کرد: مردم در جهت سند دار کردن زمین‌های کشاورزی پیش‌قدم باشند تا براساس زمان‌بندی تعیین شده اقدام شود.

حجت‌الاسلام کثیرلو ادامه داد: معیشت و اقتصاد مردم بیله‌سوار به کشاورزی، آب و گمرک مرتبط است و در این زمینه دستگاه قضا در کنار دولت در حل مشکلات مردم با جدیت عمل خواهد کرد.

در این مراسم محسن اناری به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان بیله‌سوار و رحیم جنگجو به عنوان دادستان شهرستان معرفی شدند.

 

کدخبر: 820919 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟