افزایش 300 درصدی آمار گردشگری تبریز نسبت به دوران شیوع کرونا/سرمایه‌گذاری و هوشمندسازی ، 2 رویکرد شهرداری تا پایان سال

به گزارش رکنا از آذربایجان شرقی؛ استاندار در آیین بهره برداری از پروژه‌های شهرداری تبریز به مناسبت هفته دولت، اظهار کرد: به نوبه خود از شهردار محترم، شهرداران مناطق و کارگران عزیز که در این مسیر تلاش کرده‌اند تا شهر تاریخی و فرهنگی و کهن تبریز به جایگاه واقعی خود برسد، تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به بهره برداری از صفه شمالی مقبره الشعرا، ادامه داد: چند ماه پیش که به مقبره الشعرا آمدیم اینجا وضعیت خوبی نداشت ولی تمام دست‌اندرکاران تلاش شبانه‌روزی کردند تا بخشی از این مجموعه آماده شود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه مقبره الشعرا مهد تمدن، فرهنگ و تاریخ تبریز است، افزود: مقبره‌الشعرا با تاریخ تبریز و تاریخ کشور چنان عجین شده است که اگر بخواهیم این دو را از یکدیگر جدا کنیم، تاریخ کشور ناقص می‌شود.

خرّم بیان کرد: تبریز کهن، حقش کهنه بودن نیست. کهن بودن حاکی از جایگاه تمدنی و تاریخی این شهر است و این کهن بودن باید از لحاظ معنوی و فکری متعالی باشد.

وی با اشاره به افزایش ۳۰۰ درصدی آمار گردشگری تبریز نسبت به دوران پاندمی کرونا، گفت: یکی از شهرهایی که گردشگران خارجی حتما از آن بازدید می کنند تبریز است و باید اقداماتی انجام دهیم که این جایگاه ملی و تاریخی مخدوش نشود.

وی تاکید کرد: امیدواریم با وحدت و برادری و حمایت‌های نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز قدم‌های بزرگی برداشته شود. در حال حاضر این مجموعه آماده شده و امروز قول می‌دهیم از محل منابع مصوب سفر ریاست جمهوری، این مجموعه تا پایان سال تکمیل شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: امیدوارم تمام پروژه‌های شهر تبریز و مسائلی که سخن از فرهنگ تاریخ و ارزش تبریز دارد، تکمیل شوند.

سرمایه‌گذاری و هوشمندسازی دو رویکرد شهرداری تبریز در نیمه دوم سال جاری

شهردار تبریز در آیین بهره برداری از پروژه های شهرداری تبریز از توجه به سرمایه گذاری و هوشمندسازی به عنوان ۲ اولویت مهم مدیریت شهری تبریز در شش ماهه دوم فعالیت خود خبر داد.

در این آیین پروژه صفه شمالی مقبره الشعرا با هشت هزار و ۵۰۰ متر مربع مساحت و ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه به عنوان پروژه شاخص شهرداری تبریز در هفته دولت به عنوان گامی در راستای حفظ و پاسداری از فرهنگ و هنر کهن شهر تبریز افتتاح شد.

آغاز عملیات آماده‌سازی زمین‌های پادگان ارتش با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان، کلنگ‌زنی مسیرگشایی ۲۴ و ۱۶ متری شهید منتظری با ۶ میلیارد تومان اعتبار، فاز دوم مجموعه تاریخی و فرهنگی باغشمال با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار، احداث پارک محله‌ای حافظ با ۲ میلیارد تومان اعتبار و آماده سازی قطعات تفکیکی محل پادگان قدیم ارتش با سه میلیارد تومان اعتبار از دیگر پروژه های افتتاح شده شهرداری تبریز به مناسبت هفته دولت بود.

امروز همچنین دوربرگردان راه‌آهن، دوربرگردان سه راهی فرودگاه، رمپ خروجی مارالان به اتوبان کسایی، کانال‌های دفع آب‌های سطحی انقلاب و اسلامشهر، چند پارک محله‌ای، سنگفرش و پیاده‌راه به بهره برداری رسیدند.

شهردار تبریز در آیین بهره برداری از پروژه های شهرداری تبریز از توجه به سرمایه گذاری و هوشمندسازی به عنوان ۲ اولویت مهم مدیریت شهری تبریز در شش ماهه دوم فعالیت خود خبر داد.

یعقوب هوشیار با  تاکید بر اینکه تلاش ما این است تبریز را به جایگاه و عظمت واقعی خود برسانیم، اظهار کرد: تلاش داریم گره‌های مردم را باز کرده و در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی آثار تلاش شهرداری مشهود باشد.

او با تبریک هفته دولت تشریح کرد:  امروز مایه افتخار است که در کنار دولت جهادی و انقلابی به طور شبانه‌روز برای آبادانی شهر تلاش می‌کنیم و امیدواریم شرمنده مردم نشویم؛ در این بین استاندار آذربایجان شرقی نیز هیچ گاه همراهی خود را از شهرداری دریغ نکرده و همواره کمک‌حال شهرداری بوده است.

هوشیار افزود: اولین نکته‌ای که شهرداری تبریز برای خود تکلیف می‌داند، ایجاد گره و رابطه معنادار با مردم بوده تا از انرژی معناداری که می‌تواند مردم را به عرصه بکشاند  استفاده کرده و به نفع شهر استفاده کنیم؛ تلاش داریم از این انرژی استفاده کرده و پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام برسانیم.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر کارکردهای اجتماعی شهرداری، گفت: قول می‌دهیم به صورت هوشمند در این حوزه ورود کرده و در این مسیر از همراهی شورا نیز بهره مند خواهیم شد.

او از برگزاری همایش سرمایه‌گذاری در مهرماه امسال در تبریز خبر داد و افزود: در اردیبهشت سال آتی نیز همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در تبریز برگزار می‌شود.

هوشیار از افزایش حدود ۸۰ درصدی صدور پروانه های ساختمانی در تبریز خبر داد و افزود: امیدوارم با تداوم این رویکرد شاهد توفیق در این حوزه باشیم.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: رونمایی از سامانه شفافیت و بارگذاری تمام حوزه‌ها در این سامانه و آگاهی و اطلاع مردم از تمام امور و آمار،  برنامه‌ای است که از روز اول آغاز کرده ایم و به زودی به اتمام می‌رسد.

 

کدخبر: 820762 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟