تخصیص 154 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه شبکه فاضلاب شهرهای گلستان

به گزارش رکنا از گلستان؛ ابوالفضل رحیمی اظهار کرد: ۱۵۴ میلیارد تومان برای توسعه شبکه فاضلاب شهرهای گلستان در نظر گرفته شده و در هفته دولت هم ۶۷ میلیارد تومان پروژه افتتاح می‌شود.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب گلستان افزود: شرق گلستان از اعتبارات خوبی برخوردار شده و امیدواریم بتوانیم برنامه عملیاتی بلندمدتی که برای تصفیه خانه گنبدکاووس آغاز شده را تکمیل و وارد مدار بهره برداری کنیم.

رحیمی با بیان اینکه اجرای طرح لاینینگ در دستور کار طرح فاضلاب گنبدکاووس است، ادامه داد: ایستگاه پمپاژ مرکزی و اجرای شبکه‌های فرعی برای نصب انشعاب این شهر ایجاد می‌شود.

وی گفت: در شهر آزادشهر هم احداث تصفیه خانه در نظر گرفته شده و با توجه به پیشرفت فیزیکی ۵۷ درصدی، مجدانه پیگیر هستیم که با جذب سرمایه گذار کار را آغاز می‌کنیم.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب گلستان افزود: تا پایان سال هم ۵۰ درصد از آزادشهر تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار می‌گیرد.

رحیمی بیان کرد: در تصفیه خانه گرگان هم ۲۲ کیلومتر توسعه شبکه را در دستور کار داریم که با اجرای آن در یک سال بالغ بر ۱۰ هزار فقره انشعاب اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای علی آبادکتول مجوز تصفیه خانه را گرفته‌ایم، افزود: هم اکنون زمینی به مساحت ۹ هکتار را برای ساخت آن خریداری کرده‌ایم، همچنین در شهرهای کردکوی، بندر گز، بندرترکمن و گرگان سیستم تصفیه فاضلاب آنها به بهره برداری می‌رسد که در صورت تخصیص اعتبارات تقریباً از نظر ظرفیتی در حال تکمیل است.

زواریی / گلستان

کدخبر: 819575 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟