تولید نفت در میدان نرگسی گچساران به ۶ هزار بشکه در روز افزایش یافت

به گزارش رکنا از یاسوج، مهرداد کاهکش روز جمعه در آیین بهره برداری از چاه شماره ۱۳ میدان نرگسی گچساران از طریق ویدئو کنفرانس با وزیر نفت گفت: چاه شماره ۱۳ میدان نرگسی در قالب طرح توسعه ۲۸ مخزن وارد مدار تولید شد که برداشت نفت از مخزن بنگستان این میدان برای نخستین بار امکان‌پذیر شد.

وی عنوان کرد: با بهره برداری از این طرح تولید میدان نرگسی گچساران از ۲۰ هزار بشکه در روز به ۲۶هزاربشکه افزایش یافت.

کاهکش اظهار داشت: طرح توسعه ۲۸ مخزن شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اولویت‌بخشی دولت سیزدهم به طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید، به عنوان بزرگترین طرح توسعه‌ای بعد از انقلاب است.

وی ابراز کرد: استفاده از توان پیمانکاران داخلی در کنار حمایت از سازندگان داخلی، توسعه عمران و آبادانی مناطق پیرامونی طرح‌های عام المنفعه مسئولیت‌های اجتماعی از دیگر اهداف این طرح است.

کاهکش با بیان اینکه این طرح اقتصادی با حضور وزیر نفت در خوزستان به صورت ویدئو کنفرانس با واحد بهره برداری نرگسی گچساران افتتاح شد گفت: یکی از بسته‌های ۱۱گانه طرح نگهداشت و افزایش تولید ۲۸مخزن، بسته نرگسی می‌باشد که در این بسته ۳حلقه چاه با مجموع ظرفیت ۶ هزار بشکه در روز احداث شد.

وی ادامه داد: در این طرح همچنین ساخت یک چندراهه جدید و احداث خط لوله جریانی به دست توانمند نیروهای داخلی آماده شده است.

کاهکش ابراز کرد: عملیات این طرح توسعه‌ای از سوی شرکت حفاری دانا کیش به عنوان پیمانکار از اسفند سال ۹۹ آغاز و هم اکنون آماده راه اندازی و وارد مدار می‌باشد.

وی افزود: میدان نفتی نرگسی از میدان‌های تحت مدیریت شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب می‌باشد، که شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران عملیات تولید آن را برعهده دارد.

کاهکش تصریح کرد: طرح توسعه و نگهداشت میدان نرگسی در قراردادی ۴۱ ماهه به شرکت دانا انرژی واگذار شد و در این طرح قرار است روزانه ۶هزار بشکه نفت در روز تولید شود.

وی ابراز کرد: اجرای این طرح در طی ۲ سال بیش از ۵۰۰ میلیون دلار درآمدزایی برای دولت خواهد داشت.

این طرح با حضور وزیر نفت؛ مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران؛ مدیرعامل مناطق نفت‌خیز جنوب؛ با ارتباط تصویری با منطقه نفتی نرگسی این پروژه وارد مدار تولید شد.

کدخبر: 819037 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟