بعد از سالها طرح تفضیلی شهر اردبیل تصویب شد

به گزارش رکنا از اردبیل، محمود صفری ضمن قدرانی از زحمات کارکنان در خصوص تصویب نهایی کلیات طرح تفصیلی گفت: با تصویب نهایی طرح تفصیلی عمده مشکلات شهرداری در حوزه کمیسیون ماده ۵ و کمیسیون ماده ۱۰۰ بر طرف می‌شود.

شهردار اردبیل در چهل و یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر گفت: با حذف بهای طبقات و رضایت همسایه در طرح تفصیلی جدید به طور جدی از ترویج فساد در ساخت و ساز‌های برخی مناطق که با پرداخت رشوه و سکه‌های طلایی رقم می‌خورد جلوگیری می‌شود.

صفری گفت: با برگزاری جلسات متعدد طرح تفصیلی برای نخستین بار، این طرح با چهار پهنه بندی بر اساس معیار‌ها و ضوابط کلی طرح جامع، برای تحقق خواسته‌های شهروندان تکمیل شده و علاوه بر اینکه ضوابط گذشته از لحاظ فنی پوشش داده شده، مشکل ساخت و ساز به صورت قانونمند و اصولی در طرح تفصیلی جدید ساماندهی شده است.

او بر ضرورت همراهی و نگاه حمایت محور دولت از شهرداری‌ها در اجرای قوانین مربوط به حوزه مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: دولت باید شهرداری‌ها را به چشم بازوی اجرایی خود ببیند.

شهردار اردبیل می‌گوید: گاهی اوقات شاهد هستیم که برخی تصمیم‌گیری‌های دولت برای شهرداری‌ها، به نفع مدیریت شهری نبوده که این روند نیاز به تغییر دارد.

صفری، پرداخت مطالبات شهرداری از دستگاه‌های دولتی را یکی از دغدغه‌های مهم مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: دولت در این زمینه می‌تواند با در نظر گرفتن اهمیت ایجاد رفاه برای شهروندان و پیشرفت طرح‌های عمران‌شهری، مطالبات شهرداری‌ها را از طریق واگذاری اوراق پرداخت نماید.

او ارائه راهکار مناسب از سوی دولت برای پرداخت بدهی‌های شهرداری‌ها به بانک شهر و الگوگیری از راهکار‌های پرداخت بدهی دولت به سایر دستگاه‌ها در ارتباط با بدهی شهرداری ها را ضروری دانست و گفت: از طرفی تصمیمات دوگانه دولت در ارتباط با راه‌های متفاوت افزایش حقوق کارمندان و کارگران موجب ایجاد مشکلاتی برای شهرداری‌ها در زمینه پرداخت حقوق کارکنان شده است که این روند نیز نیاز به بازنگری دارد.

شهردار اردبیل همچنین موضوع عهده‌دار شدن عمده هزینه‌های سفر‌های استانی رئیس جمهور از سوی شهرداری‌ها را یادآور شد و گفت: شهرداری‌ها معمولاً کمترین بهره را از محل اعتبارات این سفر‌ها می‌برند که انتظار می‌رود این روال به نفع مدیریت شهری تغییر یابد.

صفری، کاهش درآمد‌های شهرداری‌ها به دلیل کاهش صدور پروانه ساختمانی را از دیگر چالش‌های پیش روی مدیریت شهری در کشور بیان کرد و گفت: دولت در این زمینه می‌تواند با پرداخت تسهیلات ویژه به شهرداری‌ها، مانع از آسیب‌پذیر شدن این دستگاه‌های خدمات رسان در ارائه خدمات به شهروندان شود.

 

کدخبر: 818430 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟