بهره‌برداری از ۴ پروژه انتقال خون در لرستان/اهداکنندگان بار اولی ۷۰ درصد افزایش یافتند

به گزارش رکنا لرستان؛ علی سوری با اعلام این خبر اظهار کرد: به مناسبت هفته دولت ۳ پایگاه انتقال خون درشهرستان‌های کوهدشت، پلدختر و سلسله و همچنین سردخانه منفی ۳۰ درجه نگهداری پلاسمای الیگودرز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی عنوان کرد: در لرستان تا سال ۱۴۰۰ تنها چهار پایگاه در شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد و الیگودرز فعال بودند که با توجه به افزایش تعداد شهرستان‌ها و جمعیت استان افزایش تعداد مراکز و پایگاه‌های انتقال خون در استان ضروری بود.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۴ پایگاه انتقال خون در شهرستان‌های دورود، ازنا، نورآباد و بروجرد راه‌اندازی شده است.

مدیر کل انتقال خون لرستان عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده هفته دولت امسال ۳ پایگاه در شهرستان‌های پلدختر، کوهدشت و سلسله به بهره برداری می‌رسد.

وی بیان کرد:با افتتاح پایگاه‌های مذکور طی هفته دولت ۱۱ پایگاه انتقال خون در ۹ شهرستان استان فعال می‌شوند.

سوری از افتتاح سردخانه نگهداری پلاسما در استان خبر داد و گفت: سردخانه نگهداری فرآورده‌های پلاسمای خون الیگودرز با ظرفیت ۵ هزار و ۵۰۰ واحد پلاسما، در هفته دولت افتتاح و به بهره برداری می‌رسید.

مدیر کل انتقال خون لرستان بیان کرد: هم‌اکنون در استان چهار سردخانه نگهداری پلاسما در شهرستان‌های بروجرد و خرم‌آباد فعال هستند و با راه‌اندازی سردخانه نگهداری پلاسمای الیگودرز این تعداد به ۵ مورد می‌رسد.

وی از افزایش تعداد اهدا کنندگان خون بار اولی خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته اهدا کنندگان بار اولی در استان ۷۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل انتقال خون لرستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی‌های انجام شده حضور جوانان با شرایط سنی ۱۸ تا ۳۰ سال طی ۵ ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

مهدی زکی پور/لرستان

کدخبر: 817245 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟