اعلام آمادگی بانک ملی برای حمایت از بخش تولید و کشاورزی اصفهان

به گزارش رکنا از اصفهان، مسعود گلشیرازی در نشستی که بدین منظور برگزار شد، گفت:  بانک ملی بر دوران شکوفایی اقتصادی استان اصفهان تاثیرمستقیمی داشته و به تسهیل ساز و کار توسعه پرداخته است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان افزود: بر این اساس برآن شدیم به تعریف مدل‌های تعاملی با این بانک برای کمک به توسعه اقتصاد استان و کشور بپردازیم تا فعالان اقتصادی نیز بتوانند از مواهب این مدل‌ها بهره‌مند شوند.

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن تعاملات بانک ملی با اتاق بازرگانی اصفهان طی سالیان گذشته جهت رفع مشکلات فعالان اقتصادی و تسهیل کسب و کار استان گفت: از اینرو پارلمان بخش خصوصی اصفهان خواستار تعاملات بیشتر با بانک ملی است.

 رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر اینکه نقش اتاق بازرگانی توسعه‌ای است؛ نه درآمدزایی گفت: در این راستا صندوق قرض‌الحسنه حمایت ازفعالان اقتصادی به منظور ارایه وام‌های کوتاه مدت فوری به صاحبان کسب و کار و جوانان عضو شتاب دهنده‌های ذیل اتاق تشکیل شد. این در حالی است که با این اتفاق،  مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی در راستای ایجاد تعاملات بیشتر میان صاحبان کسب و کار برای گره‌گشایی از کار یکدیگر نیز محقق شد.

گلشیرازی همکاری در راستای محرومیت‌زدایی از طریق مشارکت در پروژه‌های اشتغالزایی در مناطق محروم را ازدیگر اقدامات اتاق بازرگانی اصفهان بیان کرد.   

وی در ادامه رکن اصلی فعالیت اتاق بازرگانی را به عنوان مشاور قوای سه گانه، تعامل با دستگاه‌های مختلف اداری دانست و افزود: نوع تعاملات ما با شبکه بانکی نیز بر همین اساس است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: پارلمان بخش خصوصی اصفهان به دنبال تعامل با سازمان‌ها، گفتمان مبتنی بر خرد و مطالبه‌گری منصفانه است. گلشیرازی تاکید کرد : در تعامل بانک‌ها با فعالان اقتصادی باید به گونه ای عمل شود که منافع فرد ضامن  خوش حسابی او باشد.

وی استمهال بدهی فعالان اقتصادی به بانک‌ها را موجب تامین سرمایه درگردش و جریان نقدینگی فعال اقتصادی دانست و گفت: درشرایطی که تولیدکنندگان با مشکل تامین مواد اولیه مواجه هستند لازم است ساز و کار تعامل بانک با صاحب کسب و کار تغییر یابد.

در ادامه رشید ساعدی رئیس اداره امور شعب استان اصفهان با بیان اینکه نگاه بانک ملی، نگاهی ملی است افزود: رسالت ما کمک به بخش تولید و کشاورزی و تسهیلگری بوده و دارای نگاه مقطعی و زودگذر نیستیم.  بانک ملی بالغ بر 85 پرونده بزرگ تسهیلاتی مانده از سال‌های گذشته را از حساب‌های درآمدی خود بدون طرح دعوا برگشت داد. زیرا معتقدیم این کاردر کنار کمک به بخش تولید منافع کشور را تامین خواهد کرد.

وی افزود: در بخش کشاورزی نیزحداکثر مساعدت در بخشودگی، برگشت، اهاله و... در خصوص تسهیلات معوق صاحبان کسب و کار این بخش صورت می گیرد.

رئیس اداره امور شعب استان اصفهان رویکرد مدیران شبکه بانکی استان را حل مساله دانست و گفت: برای خدمت به اصفهان چاره‌ای جز گذر از مسیر تولید وجود نداشته و تمامی توان و ظرفیت‌های خود را در راستای کمک به فعالان اقتصادی و تجار واقعی  به کار خواهیم گرفت.

وی گفت: در جلسه ای که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در سازمان صمت تشکیل گردید بانک ملی تقبل کرد 5 برابرمبلغی که سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای حمایت از این صنایع تعیین کند، برای حمایت از صنایع به کار گیرد. 

ساعدی در ادامه ایجاد ساز و کار استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و ذخیره ارزی را در شکوفایی اقتصادی استان اصفهان حایز اهمیت دانست.

وی در پایان سخنان خود از ایجاد ساز و کار برگشت صنایع فعال تملک شده توسط بانک‌ها به صاحبان آنها خبر داد.

سید رسول رنجبران عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان نیز از تعاملات مطلوب بانک ملی با فعالان اقتصادی تشکر نمود.

بهنام ابراهیمی دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان نیز هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه را ایجاد مدلی برای تسری در سطح استان در راستای کمک به شکوفایی  اقتصادی بیان کرد.

در پایان این جلسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان و بانک ملی در راستای توسعه همکاری‌های فی مابین در جهت شکوفایی اقتصادی و افزایش سطح رفاه اجتماعی، تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 816447 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟