آمادگی کمیته امداد برای ساخت 2400 واحد مسکونی در خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، رضا سلم آبادی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل اردوگاه ثامن الائمه برگزار شد، گفت، مجموعه رسانه‌ها مددکار اجتماعی کمیته امداد هستند. اگر در دستگاه های که به نوعی خدمت رسان هستند شفافیت ایجاد نشود، میزان اعتماد کاهش پیدا می کند. این رسانه ها هستند که باعث ایجاد شفافیت می شوند تا اعتماد ایجاد گردد و کمک مردم به دستگاه‌های خدمت رسان افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد، اگر ما در کمیته امداد بخواهیم نیاز‌ها را احصاء کنیم باید کد پستی به کد پستی برویم. هر خانوار اولویت خاص خود را دارد، باید عضو به عضو قدم برداریم تا مشکلات را حل کنیم. همچنین اگر دستگاه‌های خدمت رسان باهم کار کنیم، هم نیازهای مردم به درستی احصاء می شود و هم از نظر کیفی خدمت بهتر و با سرعت بیشتر انجام خواهد گرفت.

سلم آبادی در خصوص بانک اطلاعاتی برای خدمت رسانی نیز بیان کرد، قبلا دسترسی به بانک های اطلاعاتی فراهم نبود، اما اکنون این دسترسی انجام گرفته است. انفاق خوبی که امسال می افتد با دسترسی به این سامانه ها بتوانیم کمک بهتر و صحیح تر به مددجویان و متقاضیان ارائه کنیم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی با بیان اینکه امسال تعهد داریم ۲۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم، گفت، امسال هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان منابع اشتغال داریم. همچنین در سال جاری ۵۰ درصد تسهیلات اشتغال به غیر مددجویان پرداخت خواهد شد به شرطی که کارفرما نباشند، دهک یک تا ۵ باشند، مستمری بگیر جایی و بیمه اجباری نباشند.

وی ادامه داد: هر سال منابع اشتغال در مرداد ماه ابلاغ می شد اما امسال در خرداد ماه انجام گرفت. همچنین در سال گذشته ۹۸ درصد وام اشتغال در استان محقق شد. در خصوص ضمانت وام ها نیز صندوق ضمانت مختص زنان شکل گرفته است که در موارد خاص ضمانت وام اشتغال توسط این صندوق انجام می گیرد.

رضا سلم آبادی در خصوص مسکن مددجویان نیز توضیح داد، در بحث مسکن در مسکن ملی و مسکن شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و روستاها ورود داریم. در مسکن شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر سال گذشته ۳۰۰ واحد شروع شده که در حال تحویل است و ۳۰۰ واحد دیگر نیز شروع می شود. در طرح مسکن ملی نیز که باید ۵ هزار واحد در استان ساخته شود، آمادگی داریم ۲ هزار و ۴۰۰ واحد را انجام دهیم که با مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان وام و ۷۰ میلیون کمک بلا عوض مددجویان صاحب مسکن شونند.

وی افزود، در خصوص مسکن حاشیه شهر مشهد نیز ۲۰۰ واحد در پنجتن و ۵۷۸ واحد در پروژه امام رضا(ع) داریم که در پنجتن بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. در پروژه امام رضا(ع) نیز ۲۷ میلیارد تومان اعتبار تزریق شده و امسال نیز ۷۰ میلیارد تومان دیگر اختصاص پیدا می کند و پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصد دارد. در این پروژه نگاه تعاملی در دستگاه ها بخصوص آستان قدس رضوی، شهرداری مشهد و بنیاد مسکن مشهود بوده است.

خراسان رضوی/میرشکار

کدخبر: 814805 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟