همه ما در هرمقامی مدیون خون شهدا هستیم

به گزارش رکنا ازقزوین، امیر حسین محمد شفیعی درگفتگو با خبرنگار رکنا ،ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، گفت: خبرنگاران در جبهه جهاد تبیین و بصیرت‌افزایی حضور موثری دارند.

وی افزود:با برگزاری یادواره های شهدا نسل جوان امروز می توانند از رشادت ها وجان گذشتگی های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برای ایجاد امنیت،آرامش و آسایش در کشور آشنا شوند.

شفیعی بیان کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا را یکی از اساسی‌ترین ابزارهای ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت دانست و گفت: امنیت و آرامش کشور مدیون خون پاک این عزیزان است .

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر 16زرهی قزوین با اشاره به اینکه شهدا درس ایثار و شهادت را در بین ملت ایران ترویج دادند، تاکید کرد: امروز همین روحیه ایثار و شهادت طلبی باعث عزت و اقتدار ملت در جهان شده است.

وی تصریح کرد: نقش  ورسالت خبرنگاران درتبیین فرهنگ ایثار وشهادت بیشتر از دستگاههای دیگر است وبا درایت در انعکاس اخبار مهم و درست در مقابل جنگ نرم دشمنان می توانند پیرو شوند.

شفیعی گفت: دشمنان انقلاب اسلامی دیگر به دنبال جنگ سخت نیست چراکه توان مقابله با شیرمردان ایران راندارندولی از طریق جنگ نرم وبا هدف قراردادن خانواده ها،جامعه وجوانان وارد میدان شدن و وظیفه ما ایجاب میکند برای تبیین آرمانهای انقلاب اسلامی ورشادتهای شهدا گام های موثری برداریم.

وی با اشاره به استراتژیک شهید بابایی در هشت سال دفاع مقدس یادآورشد: چنانکه رشادت ها واستراتژیک های شهید بابایی در زمان هشت سال دفاع مقدس نبود الان وضعیتی بدتر از سوریه وعراق  را شاهد بودیم .

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر16زرهی قزوین خاطر نشان کرد: شهدای مانند بابایی ،لشگری ، دوران ، صیاد شیرازی وسلیمانی با ایثار واز جانگذشتگی امنیت ،ارامش واسایش رابرای کشور ارمغان اوردند .

وی افزود: نیروی ارتش جمهوری اسلامی بعد از هشت سال دفاع مقدس به جایگاهی رسیده که  90 درصدتولید تجهیزات نظامی پیشرفته درکشور توسط نخبگان بومی شده ونیروهای هوایی وزمینی مستقر در مرزها اجازه تجاوز دشمنان به خاک کشور را نخواهند .

در این مراسم پیکر یک شهید گمنام دفاع مقدس نیز تشییع شد.

این رزمنده در سال ۶۷ در منطقه زبیدات عراق به فیض شهادت رسید پیکر این شهید در جریان تفحص شهدای هشت سال دفاع مقدس در زبیدات عراق تفحص شده است.

 

169848395

شهید بابایی گنجینه ارزشمند معنوی است

 

 فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین گفت: شهید بابایی گنجینه ارزشمند معنوی است که آحاد جامعه با بازخوانی خاطرات این شهید بزرگوار بیشتر با سیره و منش و روحیه فداکاری، ایثار، شهادت، ازخودگذشتگی و گذشت ایشان آشنا می‌شوند.

به گزارش رکنا ازقزوین، امیر حسین محمد شفیعی در یادواره شهیدان سرلشگر خلبان عباس بابایی و حسین لشگری افزود: شهیدان بابایی و لشگری حق بزرگی بر گردن نظام و انقلاب دارند و در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین هشت سال دفاع مقدس برجسته و اثرگذار بودند.

وی تصریح کرد: شهید بابایی تمام زندگی‌اش را وقف انقلاب اسلامی کرد و حتی از سفر حج به خاطر دفاع از کشور و امنیت خلیج فارس و برای پرداخت دینش به انقلاب اسلامی، انصراف داد.

وی با اشاره به تواضع شهید بابایی، تاکید کرد: علیرغم درخواست حضرت آیت الله خامنه‌ای از امام خمینی(ره) برای اعطای درجه سرتیپ تمامی به شهید بابایی، اما کمتر مقام نظامی کشور این شهید بزرگوار را با درجه سرتیپ تمامی مشاهده کرده بود.

فرمانده لشگر ۱۶ زرهی قزوین ادامه داد: پیروزی‌های دفاع مقدس با برقراری امنیت هوایی توسط خلبانان تیزپرواز نیروی هوایی از جمله شهید بابایی تامین شد.

وی یاد و خاطره شهید لشگری را نیز گرامی داشت و اضافه کرد: شهید لشگری ۶ هزار و ۴۱۰ روز در اسارت بعثی‌ها بود و روزی که به کشور برگشت، با همان صلابت نظامی گری اش وارد کشور شد و پس از ۱۶ سال اسارت به نیروهای صلیب سرخ معرفی شد و دو سال بعد آن به خاک مقدس وطن بازگشت که در بدو ورود به وطن لقب "سید الاسرای ایران" را از مقام معظم رهبری دریافت کرد که این مهم بیانگر شخصیت والای این شهید بزرگوار است.

امیر شفیعی افزود: شهید لشگری در دوران اسارت سال‌ها بدون اینکه هویتش توسط صلیب سرخ ثبت شود، در سلول‌های بعثی اسیر بود و در این دوران در حال عبادت بود و حافظ کل قرآن کریم شد.

لیلا بیگدلی /قزوین

کدخبر: 813473 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟