فیلم وضعیت نامناسب سیل‌زدگان کهگیلویه و بویراحمد/ مشکلات روستاها به فراموشی سپرده‌ نشود
حجم ویدیو: 10.27M | مدت زمان ویدیو: 00:00:46

به گزارش رکنا از یاسوج، بارش باران‌های مونسونی باعث سیلاب شدید، جان باختن و مصدوم شدن تعدادی از هموطنان، تخریب منازل مسکونی و آبگرفتگی معابر در کشور شد؛ به طوری که راه ارتباطی بسیاری از روستاها قطع شده است و نیز بسیاری از عشایر دام‌های خود را در این سیلاب از دست داده اند.

استان کهگیلویه و بویراحمد هم مانند سایر استان‌های کشور نسبت به این سامانه بارشی در حالت آماده باش کامل قرار گرفت و سازمان هواشناسی استان نیز از روزهای آغازین این سامانه نسبت به وقوع سیلاب به هم استانی‌ها هشدار داده بود؛ اما بعد از بارش‌ها و ایجاد سیلاب برخی از روستاها و منازل که دچار تخریب و آسیب شده بودند توسط مسئولین استان کهگیلویه و بویراحمد به حال خود رها شدند.

در روستای پاتاوه رودسمه بارش باران‌های مونسونی باعث وقوع سیلاب، خسارت به منازل، قطعی آب شرب و راه ارتباطی شد که اهالی روستا نسبت به بی‌توجهی مسئولین به سیل‌زدگان گلایه‌مند هستند.

بخش دیشموک

یکی از اهالی رودسمه در گفت‌وگو با خبرنگار رکنا با اشاره به اینکه آب این روستا هفته‌ای یکبار وصل می‌شود، گفت، از یک هفته قبل از شروع سیلاب «هشتم مردادماه» آب این روستا قطع شده است.

وی افزود، در این روستا تعداد ۱۳۵ خانوار زندگی می‌کنند و تنها یک تانکر آب شرب توزیع کردند که آن هم کفاف همه اهالی روستا را نداد.

وی ادامه داد، مردم از آب شور و تلخ چشمه‌ استفاده می‌کنند؛ مسئولین استانی و شهرستان برای بازدید به این روستا آمدند اما هنوز اقدام خاصی برای اهالی این روستا صورت نگرفته است.

بخش دیشموک

وی افزود، حدود 7 خانه و مدرسه در روستا هم تقریبا به صورت کامل تخریب شده و راه ارتباطی این روستا قطع شده است.

مریم بردیده/کهگیلویه و بویراحمد

 

کدخبر: 813466 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟