وجود بافت تاریخی مانع توسعه شهری نمی باشد

به گزارش رکنا ازقزوین، عزت الله ضرغامی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران قزوین افزود: بسیاری از ظرفیت های گردشگری قزوین هنوز بالقوه هستند و با فعلیت و بهره برداری نرسیده اند.

وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی در ادامه به ظرفیت های قزوین در حوزه گردشگری اشاره کرد و با اشاره به ضرورت تقویت زیرساخت ها در این حوزه،  گفت،  اینکه گراند هتل نخستین هتل مدرن ایران در قزوین احداث شده اما هنوز این شهر هتل پنج ستاره ندارد از نکات جالب ایت.

وی یادآورشد ،وجود محوطه ها و بناهای تاریخی متعدد در قزوین یک مزیت نسبی در حوزه گردشگری برای این استان ایجاد کرده که باید بیشتر معرفی شود.

وی عنوان کرد، تصمبم گیری برای نحوه صیانت و احیای باغستان سنتی قزوین و بافت تاریخی این شهر را به استان واگذار کرده ایم و در مسایل میراثی از تصمیمات استانی تبعیت می کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت،  ممکن است گاهی اوقات شاهد تعارض قوانین از جمله در حوزه میراث فرهنگی باشیم که می توان با تعامل و گفت وگو و تصمیم مناسب این مشکلات را مرتفع کرد که این مهم مورد توجه وزرات میراث فرهنگی است.

ضرغامی تصریح کرد، به منظور تسهیل در حل مسایل و تصمیم گیری ها در مسایلی از حوزه میراث فرهنگی و گردشگری که با سایر دستگاه ها اشتراک دارد با هفت مجموعه و دستگاه از جمله سازمان اوقاف و امور خیریه تفاهم نامه منعقد کرده ایم.

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 811423 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟