اثر طبیعی ملی سبلان پاکسازی شد

به گزارش رکنا از اردبیل، محمد مجرد گفت: اثر طبیعی ملی سبلان و پناهگاه شمال شرقی آن با حضور ماموران یگان حفاظت اداره کل و شهرستان مشگین شهر، دوستداران محیط زیست و کوهنوردان پاکسازی شد.

وی افزود: در این برنامه که با هدف فرهنگ سازی به منظور رعایت مسائل زیست محیطی و دعوت همگانی از مردم برای خودداری از ریختن زباله اجرا شد،  زباله ها از دامنه کوهستان سبلان و حاشیه پناهگاه شمال‌شرقی این منطقه جمع اوری  شد.

او با بیان اینکه پسماند‌های جمع آوری شده به مکان‌های دفن زباله انتقال داده می‌شود، اظهار کرد: اجرای طرح‌های مدیریت مناطق حفاظت شده در راستای بهره‌برداری پایدار بوده و حفاظت بهینه از این مناطق مستلزم بهره‌برداری اصولی و توجه به توان زیستی آنهاست.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مشگین شهر با اشاره به اهمیت اثر طبیعی ملی سبلان به عنوان یکی از مناطق چهارگانه سازمان محیط زیست و لزوم مدیریت پسماند در جلوگیری از تعارض حیات وحش با انسان، بیان کرد: برای نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه پایدار، آموزش مردم و جلب مشارکت آنان ضروری است.

مجرد از عموم مردم به ویژه گردشگران و کوهنوردان خواست، از رها کردن زباله و پسماند در طبیعت خوداری کنند.

وی از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و تخلف زیست محیطی مراتب را از طریق شماره تماس ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

اسبلان با چهار هزار و ۸۱۱ متر بلندی از سطح دریا، سومین کوه بلند ایران پس از دماوند و علم کوه و یکی از هزار و ۵۱۵ قله بسیار برجسته جهان به‌شمار می‌رود.

کوه سبلان در ۳۵ کیلومتری غرب شهر اردبیل و ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان مشگین‌شهر واقع است.

امین مولاخواه / اردبیل

 

کدخبر: 808314 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟