جبران افزایش قیمت دارو در تعهد بیمه ها است

به گزارش رکنا از رشت، دکتر نسیبه یوسفیان صبح امروز در نشست با خبری با اصحاب رسانه  گفت: از تاریخ 24 تیر ماه طرح دارویار در سطح کشور اجرا شد و همزمان با آن تمامی قیمت داروها به روز شده و  این افزایش قیمت  شامل تمامی داروهای تولید داخلی به غیر از  شیر خشک و داروهای خارجی میشود ، دکتر یوسفیان همچنین افزود، در این طرح نیز 366 قلم داروی پرمصرف نیز به بیمه ها اضافه شده و بیمه ها مکلف به پرداخت آن هستند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص میزان پرداختی بیماران در طرح دارویار  افزود، اما با این به روز شدن و افزایش قیمت دارو و اجرای طرح دارویار به هیچ وجه مردم پرداخت کننده  این افزایش قیمت نیستند بلکه پرداخت این افزایش قیمت در تعهد بیمه ها قرار دارد. 

وی از مزایای اجرای طرح دارویار به موضوع  جلوگیری از قاچاق دارو، سوق دادن مردم به سمت منطقی شدن مصرف دارو اشاره کرد و افزود، ارائه ندادن دارو به بیماران بدون نسخه ی پزشک در این طرح  سبب میشود که فرد از مصرف خودسرانه ی دارو و بدون تجویز پزشک جلوگیری کند.

 یونسیان خاطر نشان کرد، همچنین کلیه دارو خانه ها موظف به صدور فاکتور ریز قیمتها هستند و نیز تمامی داروخانه ها ی استان توسط تیم های بازرسی مورد رصد قرار می گیرند و مردم می‌توانند جهت ثبت شکایات خود به سامانه ی 190 و یا به صورت حضوری به معاونت غذا و دارو استان مراجعه کنند.

رشت /مرجان گودرزی 

 

 

 

کدخبر: 808249 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟