پیشتازی گیلان درطرح همگانی بیمه سلامت اقشار کم برخوردار

به گزارش رکنا از رشت، دکتر جمشید محمدی از برقراری طرح همگانی بیمه سلامت اقشار کم برخوردار برای پوشش بیمه‌ای ۲۳ هزار و ۳۳۳ گیلانی خبر داد و گفت: از مجموع بیش از ۶۲ هزار بیمه شده این طرح در کل کشور، ۳۷ درصد آن گیلانی هستند که نشان از تلاش همکاران خوب بیمه سلامت ،همکاری خوب سپاه قدس گیلان واستقبال بالای مردم این استان دارد.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان افزود: طرح پوشش همگانی بیمه سلامت رایگان با همکای نیروهای سپاه قدس گیلان و بسیج همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر در استان گیلان آغاز شد..

وی اضافه کرد: طی اجرای این طرح تاکنون، ۴۳ هزار و ۶۲۵ نفر از افراد فاقد پوشش بیمه در استان گیلان شناسایی شده‌اند که از این تعداد پوشش بیمه درمان برای ۲۳ هزار و ۳۳۳ نفر برقرار شد و برای باقی نیز در حال انجام فرآیند اداری است.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت گیلان، براساس آمار چند روز گذشته در کل کشور پوشش بیمه‌ای برای ۶۲ هزار نفر برقرار شد که از این تعداد ۲۳ هزار و ۳۳۳ نفر در استان گیلان انجام شده‌ است.

محمدی اظهار داشت: افراد فاقد هرگونه بیمه برای پوشش بیمه‌ای می‌توانند به یکی از دفاتر پیشخوان طرف قراردادیا ثبت‌نام در سامانه خدمات غیرحضوری به آدرس http://bimehsalamatiranian.ir مراجعه کنند.

وی یادآور شد: ارایه شناسنامه، کارت ملی و یک قطعه عکس سرپرست و سایر اعضای خانواده از مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام افراد فاقد هر گونه پوشش بیمه درمان در اجرای این طرح است.

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان افزود: با رعایت نظام ارجاع در بخش بستری، بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه ها در بیمارستان های دولتی و در بخش سرپایی ۷۰ درصد را پرداخت می کند .

براساس آخرین آمار، بیش از یک میلیون و ۲۵۹ هزار نفر در گیلان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 772177 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟