نقش مهم رسانه ها در ایجاد حس امنیت و انضباط اجتماعی

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، نشست هم اندیشی اصحاب رسانه و فعالان مجازی شهرستان البرز با حضور معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قزوین، فرمانده انتظامی شهرستان البرز، مسئول رصد فضای مجازی استان قزوین، رئیس پلیس پیشگیری شهرستان البرز و اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی شهرستان البرز برگزار شد.

دراین نشست سرهنگ بهرام منصوری افزود: یکی از رویکردهای پلیس برخورد با حاشیه نشینی و تاثیر حاشیه روی امنیت است.

وی با بیان اینکه امروزه با وجود شبکه های اجتماعی مجازی انتشار اطلاعات از حالت انفجار هم گذشته گفت: دراین راستا رسانه ها با هدف روشنگری افکار عمومی می توانند انتظارات و خواسته های مردم را منعکس کنند همچنین در بحث آسیب های اجتماعی که از دغدغه مقام معظم رهبری است دو مورد و مفاسد اجتماعی به نیروی انتظامی مربوط می شود. رسانه می تواند همیار و همکار پلیس باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان البرز بیان کرد: نیروی انتظامی و رسانه مأموریت مشترکی در جامعه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند، این مأموریت مشترک باعث تنویر افکار عمومی و ارتقای امنیت در جامعه است.

وی تصریح کرد: باید تعاملات رسمی به گونه‌ای باشد که نیروی انتظامی همیشه پاسخگوی مردم باشد و اصحاب رسانه در این حوزه مشترک بتوانند مأموریت خود را با اطلاع‌رسانی دقیق، صریح و شفاف به جامعه در حوزه مسائل پلیسی داشته باشند.

درادامه این نشست سرهنگ رحیم خامدی معاون فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی استان قزوین گفت: هدف از تشکیل این قرارگاه هماهنگی، هم افزایی و تعامل رسانه ها و فعالان مجازی در شبکه ها و فضای مجازی برای تامین و حفظ امنیت در شهرستان است.

 

وی افزود : نظم و امنیت در کشور با مشارکت همه مردم و نهادها و سازمان ها محقق می شود و همه در تولید امنیت سهیم بوده و باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند که ما هم به عنوان پلیس، امنیت تولید شده را باید حفظ کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی استان قزوین ادامه داد: رسانه ها و فضای مجازی به عنوان یکی از ظرفیتهای کنونی می توانند به تولید امنیت کمک کنند گرچه فضای مجازی شمشیر دولبه بوده و تهدید و فرصت محسوب می شود.

خامدی اضافه کرد: با توجه به اینکه افزایش جمعیت درجامعه متوقف شده است در مقابل آن مهاجرت روستاییان وحاشیه نشینی درشهرهای اغماری امنیت جامعه را مورد تهدید قرارمی دهد.

وی به اهمیت فضای مجازی و مدیریت تولید امنیت و ارتقای احساس امنیت اشاره  و خاطرنشان کرد: برخی کاربران شبکه های مجازی با پلیس همسو نیستند که اگر کنترل نشوند به هنجارشکنی هایی از سوی آنان  منجر می شود و ممکن است امنیت استان یا شهرستان را به مخاطره بیندازند.

خامدی گفت: نیروی انتظامی به تنهایی نمیتواند درایجاد امنیت وآرامش درجامعه گام بردارد باید دستگاه های مربوطه نیز همراه با پلییس مشارکت داشته باشند درحالی که نیروی انتظامی فعالیت ها و وظایف دستگاهی اجرای درسطح استان را نیز به دوش می کشد وباعث می شود پلیس از وظیفه ذاتی خود دورشود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی استان قزوین بیان کرد: هدف از تشکیل قرارگاه فضای مجازی تعامل، هماهنگی و وحدت رویه رسانه ها و فعالان مجازی با پلیس است.

وی گفت: امروزه فضای مجازی میدان نبرد دربحث فرهنگی واجتماعی شده که باهمکاری وتعامل رسانه ها وادمین های فضای مجازی بتوانیم آرامش روانی را درجامعه حاکمیت دهیم.

 

سرگرد رضا زارعی مسئول فضای مجازی نیروی انتظامی استان قزوین نیز در این جلسه بر همکاری و تعامل رسانه ها و فعالان مجازی با پلیس تاکید و اذعان کرد: تعامل رسانه ها می تواند به جلوگیری از وقوع اتفاقات خشن و سخت و افزایش احساس امنیت و خود امنیت کمک کند.

00

این مسئول بر تولید محتوا در خصوص اخبار پلیس توسط رسانه ها و فعالان مجازی اعلام آمادگی کرد و ادامه داد: رسانه ها در تعامل با پلیس می توانند در اعتماد مردم به پلیس، تزریق احساس امنیت و جذب سرمایه های اجتماعی برای مشارکت و پیشگیری از جرایم نقش بسزایی ایفا کنند.

درپایان از فعالان رسانه و فضای مجازی تجلیل شد.

کدخبر: 807980 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟