جزئیات سقوط ۲ کارگر تبعه افغان به عمق زمین تا عملیات نجات/ پیمانکار آب و فاضلاب مجوز بکارگیری این کارگران را نداشته است!/ مرگ تلخ یکی از کارگران+فیلم و جزئیات
حجم ویدیو: 84.58M | مدت زمان ویدیو: 00:06:42

علی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار رکنا از لرستان، از لحظات اولیه وقوع حادثه سقوط ۲ کارگر تبعه افغان به عمق ۱۰ کیلومتری زمین در منطقه میانگلال خرم‌آباد، در پی حفاری زمین توسط یکی از شرکت‌های پیمانکاری شرکت آب و فاضلاب لرستان تا پایان عملیات نجات را تشریح کرد.

 

وی تصریح کرد: حدود ساعت ۱۰:۳۰ صبح، در پی تماس‌های مکرر اهالی منطقه میانگلال خرم‌آباد با سامانه گویای ۱۲۵ آتش‌نشانی، از حادثه سقوط ۲ کارگر تبعه افغان شرکت پیمانکاری آب و فاضلاب به عمق زمین خبر دار شدیم که بلافاصله ۴ اکیپ از سازمان آتش‌نشانی خرم‌آباد به محل حادثه اعزام و مستقر شدند.

مدیر روابط‌عمومی آتش‌نشانی خرم‌آباد، افزود: هم‌اکنون ساعت ۲۲:۳۰ شب است و عملیات به پایان رسیده، لازم به ذکر است؛ همکاران ما حدود ۱۲ ساعت بدون اکسیژن و تنفس عملیات امداد و نجات را به صورت مستمر انجام دادند که لحظاتی پیش یکی از ۲ کارگر زنده از زیر زمین بیرون آورده شد و دیگری در همان دقایقی اولیه حادث شدن سقوط، جان خود را از دست داد.

بابایی با اشاره به عملیات نجات این ۲ کارگر توسط آتش‌نشانی، اظهار داشت: به دلیل نرمی خاک منطقه و بالا بودن احتمال ریزش آن، ۲ دستگاه لودر و بیل مکانیکی از شهرداری خرم‌آباد به محل حادثه منتقل شد و عملیات خاک‌برداری آغاز کردیم که تا حدود ساعت پنج شش عصر طول کشید و همکاران توانستند به عمق ده دوازده‌متری زمین برسند.

وی ادامه داد: یکی از آتش‌نشانان در عمق زمین با یکی از کارگران مبحوس شده ارتباط گرفت و از سلامت او مطمئن شد و با تلاش زیاد و لحظات نفس‌گیر، همکاران توانستند یکی از کارگران که زنده مانده بود را نجات دهند و به بیمارستان منتقل کنند.

مدیر روابط‌عمومی آتش‌نشانی خرم‌آباد، خاطر نشان کرد: سازمان آتش‌نشانی خرم‌آباد با توجه به اینکه تجهیزات به‌روزی را در اختیار ندارد و بسیار قدیمی هستند اما با تکیه بر نیروی انسانی پرتلاش توانست عملیات موفقی را پشت سر بگذارد.

علی بابایی، بیان داشت: پرسنل کلانتری ۱۹ و عوامل اورژانس خرم‌آباد کمک شایانی به پیشبرد عملیات نجات کارگران مبحوس شده در عمق زمین کردند.

وی افزود: با توجه به صحبت‌های عوامل کلانتری ۱۹ مستقر در محل حادثه، این شرکت پیمانکاری مجوز بکارگیری این کارگران تبعه افغان را نداشته است و بنظر می‌رسد نیروی انتظامی در این راستا هشدارهایی هم صادر کرده است.

مهدی زکی‌پور/ لرستان

کدخبر: 807583 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟