سرپرست وزارت تعاون: رویداد هجرت ملی اشتغال آفرینی خلاء بین آموزش و اجرا را پر می‌کند

به گزارش رکنا از قم، محمدهادی زاهدی‌وفا در مراسم یادواره شهدای اصناف در تالار شیخ مفید دانشگاه قم، با ابراز خرسندی از حضور در جمع دغدغه‌مندان اشتغال بیان کرد: پرسشی که اهمیت دارد این است که چرا نرخ بیکاری فارغ التحصیلان بیشتر از نرخ بیکاری دیگران است؟

وی افزود: دانشگاه‌ها را در نسل‌های مختلفی تقسیم بندی می‌کنند که در این تقسیم‌بندی‌ها اکثرا دانشگاه‌های ما در حد دانشگاه‌های نسل اول و دوم هستند، در حالی که دانشگاه‌های نسل چهارم کارآفرینی دارند.

وی درباره رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی بیان کرد: تا جایی که من در جریان هستم، این رویداد خلاء بین آموزش و اجرا را پر می کند؛ این موضوع دارای اهمیت است زیرا شنیده می‌شود که در بسیاری از کشورها آموزش مهارت اثر بیشتری از آموزش عالی داشته است و یا اینکه افراد از دوره متوسطه وارد بازار کار می شوند و  تعامل با جامعه را از آن دوره می‌آموزند؛ اما در کشور ما به ندرت تجربه عملیاتی وجود دارد.

زاهدی وفا، گفت: لازم است که کارکردن، مهارت آموزی، نحوه معامله با مشتری، نحوه بازاریابی و خلاقیت در کار را از دوران نوجوانی آموخت، این یک حقیقت است که جوان ما برای بازارکار آماده نمی‌شود.

وی افزود: مطلع شدم که رویداد بانوان نیز درحال برنامه‌ریزی است و امیدوار هستم که دستاوردهای مفیدی به همراه داشته باشد؛ اما باید دید چگونه می‌توان چنین رویدادهایی را به برنامه آموزشی اضافه کرد تا تنها به صورت یک رویداد تکمیلی یا آموزش فوق‌العاده نباشد.

وی درباره آموزش کار آفرینی در برنامه آموزشی بیان کرد: این راهی است که باید برای اشتغال آفرینی قشر آموزش عالی مورد برسی قرار گیرد، از این دوره حمایت همه جانبه خواهیم داشت.

در پایان این مراسم از همسر شهید عبدالحسین کیانی، معروف به جوانمرد قصاب تجلیل شد.

رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی با جامعه هدف فارغ التحصیلان دانشگاهی، طلاب و دانشجویان هفته گذشته در قم آغاز شد، در طول برگزاری این رویداد ۴۰۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی و طلاب در کنار یکدیگر آموزش های اصول کسب و کار، طراحی کسب و کار و سایر چالش های اشتغال آفرینی را گذراندند، یکی از اهداف و اولویت های مهم این رویداد حل چالش ها و مشکلات کشور با توجه به وضعیت جنگ اقتصادی حاکم بر جامعه است، نفرات برتری که امتیازات لازم را در این دوره کسب کنند مجوزهای لازم از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خصوص در حوزه کاریابی برای آن ها صادر خواهد شد.

نظری/ قم

 

کدخبر: 806622 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟