برخوردهای سریع و بازدارنده برای پیشگیری از قاچاق چوب در گلستان

حیدر آسیابی در گفتگو با خبرنگار رکنا گفت: همه مراکز خریدار چوب در استان نظارت و پایش می شود تا کسانی که اقدام به فروش چوب های قطع شده از جنگلهای استان می کنند،  شناسایی و زود دستگیر شوند .

آسیابی افزود: منابع طبیعی استان هم مکلف شده  ، نظارت های خود بر پروانه بهره برداری از جنگلها بیشتر کند تا از قطع غیرقانونی درختان جلوگیری شود .

رئیس کل دادگستری گلستان از افزایش سرعت رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده های قاچاق چوب هم خبر داد و گفت: پرونده های مربوط به قاچاق چوب چه در دادگاه ها ، چه در دادسراها و یا تعزیرات باید  یک ماهه تعیین تکلیف شود و اگر در این مدت پرونده به نتیجه نرسید باید  علت آن مکتوب  اعلام شود .

این مقام ارشد قوه قضاییه در گلستان گفت:  پرونده های قاچاق چوب که وصف حرفه ای یا سازمان یافته داشته باشند باید به جای تعزیرات به دادگستری سوق داده شود تا برخورد قاطع تری صورت گیرد .

این مقام ارشد قضایی استان در ادامه سخنان خود بار دیگر بر  تلاش دستگاه های متولی در زمینه پیشگیری از بروز اتش در جنگلها و مراتع استان تاکید کرد و گفت: متولیان امر باید نظارت کنند  و تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای پیشگیری و پیش بینی آتش سوزی در جنگلها و مراتع استان را تدارک ببینند تا در صورت وقوع آتش سوزی،  بلافاصله وارد عمل شوند و آتش را خاموش کنند .

حیدر آسیابی افزود: خوشبختانه ظرفیت های خوبی در شرکت های دانش بنیان استان برای سیستم های نظارت و پایش هوشمند جنگلها وجود دارد و امیدواریم  از این فناوری های نوین بهره برده شود .

 

کدخبر: 805914 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟