صدور بیش از 612 میلیارد ریال جریمه برای واحدهای صنفی متخلف در آذربایجان غربی 

به گزارش خبرنگار رکناازارومیه، اکبر کرامتی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد 41 هزار و 309 مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام گرفته است که از این تعداد برای 3 هزار و 91 واحد صنفی پرونده تخلف به ارزش بیش از 612 میلیارد ریال تشکیل شده است.

کرامتی اظهار کرد: همچنین در این بازه زمانی 10 پرونده احتکار به ارزش بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون ریال تشکیل و به مراجع قضایی جهت رسیدگی ارسال شده است.

وی تصریح کرد: بیشترین پرونده تخلفاتی در حوزه آرد و نان با تشکیل تعداد 2 هزار و 170 فقره پرونده تخلفاتی به ارزش بیش از 22 میلیارد ریال است.

وی بیان کرد: بازار کالاهای اساسی مورد نیاز شهروندان همچون گوشت قرمز و مرغ، برنج، شکر و روغن در آذربایجان غربی با تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌ها و تامین کالاهای ضروری در آرامش بوده و این اقلام بسهولت در دسترس مردم قرار دارد.

کرامتی یادآور شد : اکیپ های بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی قرارگاه امنیت غذایی آذربایجان غربی، با رصد و پایش مستمر بازار، پرونده های تخلفاتی مبنی بر گران‌فروشی ، کم فروشی ، عدم درج قیمت، احتکار، عدم ارائه فاکتور و عرضه خارج از شبکه را جهت ارجاع و رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی تشکیل می دهند. 

وی با بیان اینکه رصد و پایش بازار با همکاری مردم به خوبی پیش می رود ، بر لزوم جدیت در تداوم گشت های مشترک نظارتی با همکاری سایر دستگاههای متولی بویژه بسیج ، اتاق اصناف ، اتحادیه ها و تعزیرات حکومتی به صورت مستمر تاکید کرد .

آذربایجان غربی/کریم معجنی 

کدخبر: 805912 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟