به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی، مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با استاندار قزوین دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، عباس پور سیاست مهم اداره کل را بر اساس تعامل موثر با مودیان و تکریم ارباب رجوع دانست و گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته زیرساخت‌های هوشمند سازی نظام مالیاتی صورت پذیرفته و سامانه مودیان آماده راه اندازی می باشد. با اجرای این سامانه شاهد بهبود روش های تشخیص و وصول مالیات، کاهش فرار مالیاتی، رفع تبعیض و کاهش هزینه های وصول درآمدهای مالیاتی کشور خواهیم بود و از سوی دیگر اعتماد مودیان نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد مودیان مالیات مقطوع عملکرد ۱۴۰۰ خود را پذیرفته اند، افزود: تا کنون بالغ بر 67 هزار اظهار نامه اشخاص حقیقی دریافت شده که نسبت به سال گذشته 135 درصد محقق شده است و این رشد از نتایج ساماندهی کارتخوان های بانکی می باشد.

مدیرکل امور مالیاتی قزوین گفت: میزان پرداختی به شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و دهیاری‌های استان قزوین در چهار ماهه نخست امسال از محل ارزش افزوده بیش از 2336میلیارد ریال بوده است. سهم پرداختی‌های چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به شهرداری‌، فرمانداری و دهیاری‌های استان از محل مالیات برارزش افزوده ۳۶ درصد افزایش یافته است.

عباس پور، مالیات را از درآمدهای پایدار دانست و تاکید کرد: بدون شک با هزینه کرد مالیات در بخش‌های مختلف اجتماعی و خدماتی مانند ورزش، سلامت و انواع خدمات شهری می‌توان در راستای ارتقای فرهنگ مالیاتی گام‌های موثرتری را برداشت.

 

کدخبر: 804473 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟