رفع موانع ویزا برای بازرگانان دو کشور، نقطه عطفی برای ارتباط  قوی اقتصادی بین ایران و صربستان است
به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، هیأت تجاری ایران در صربستان، جلسه ای  با مسئولین اقتصادی  وزارت امور خارجه و وزارت  تجارت و اتاق بازرگانی کشور  صربستان با حضور دکتر پیمان پاک معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت کشور و گروه تجاری اعزامی از ایران وآقای مارکو چادش رییس اتاق بازرگانی صربستان و همراهان  تشکیل شد.

در این دیدار فرصت‌های تجاری دو کشور معرفی و جلسات مذاکرات دوجانبه(B2B) بین تجار دو کشور برگزار شدو در آن رئیس سازمان توسعه تجارت کشور اولویت‌های اقتصادی ایران در ارتباط با کشورهای حوزه بالکان را تشریح کرد.

ضصضصض

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین در این سفر ضمن معرفی توانمندی‌های متنوع استان قزوین اظهار کرد: براساس  جلسه‌ای که با ریاست سازمان توسعه تجارت کشور داشته‌ایم، استان قزوین، معین ارتباط تجاری با کشورهای حوزه بالکان تعریف شده است و در این راستا، خوشبختانه شاهد حضور موثر و کارآمد سفیر صربستان در ایران د راستان قزوین و برگزاری جلسات تخصصی با مدیران ارشد اقتصادی  استان قزوین بوده‌ایم.

مهدی بخشنده خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد این نشست نقطه عطفی برای شروع یک رابطه  قوی اقتصادی بین ایران و صربستان باشد؛ به شرط اینکه هر دو دولت عزم جدی برای رفع  مشکلات پیش رو در سریعترین زمان ممکن داشته باشند و در این راستا، راهکارهایی همانند مانند پرواز هواپیمایی  مستمر بین طرفین  و رفع موانع ویزا برای بازرگانان دو کشور، موجب ارتباط اقتصادی مستحکم ایران و صربستان خواهد بود.

صصصضصضثصضث

رئیس پارلمان بخش خصوصی استان قزوین در دیدار با تجار و فعالین بازرگان ایرانی و دانشجویان فعال اقتصادی ساکن بلگراد در محل اتاق بازرگانی صربستان، برنامه‌های اتاق قزوین در خصوص افزایش تعاملات اقتصادی میان استان قزوین و کشور صربستان را تشریح کرد.

در این نشست که تجار حوزه‌های مختلف هم حضور داشتند، چگونگی توسعه روابط اقتصادی ایران و صربستان  در حوزه‌های  تجهیزات پزشکی، گردشگری، صنایع غذایی محصولات آرایشی بهداشتی، مواد اولیه پلیمری، مبلمان و صنایع چوب، بذر و سم و کود، محصولات کشاورزی، فناوری اطلاعات با استفاده از تجربیات و فرصت حضور تجارایرانی مقیم صربستان بررسی شد.

 

کدخبر: 804454 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟