وجودیک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن ذخیره معادن در استان

به گزارش خبرنگار رکنا از ارومیه،عبدالحمید سرتیپی  در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات شرکت پگاه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت :

۳ واحد تولید شمش طلا اگر در استان فعال تر شوند سالانه ۳ تن طلا در استان تولید می شود که می تواند تحول بزرگی در اقتصاد استان ایجاد کند.

وی تصریح کرد:از ماه آینده اکتشافات تکمیلی معادن، درقالب ۱۵ کیلومتر مربع از شهرستان تکاب تا مهاباد درقالب ۶ لایه اطلاعاتی آغاز می شود.

سرتیپی با عنوان این مطلب که بانک های استان در واگذاری تسهیلات کند عمل می کنند ادامه داد:  ۳ هزار و ۷۳۵ میلیارد تومان برای فعال سازی ۵۹۶ واحد مورد نیاز است ولی میزان پرداختی کمتر از ۳۰ درصد است که از ماه های آتی بانک ها ملزوم به واگذاری تسهیلات مصوب هستند در غیر این صورت مجبور به رسانه ای کردن اسامی بانک های کم کار خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه مجموع اعتبار مورد نیاز برای ۵۹۶ واحد ۳۷۳۵ میلیارد تومان است، تصریح کرد: تاکنون تنها ۳۰واحد تسهیلات دریافت کرده است

سرتیپی با اشاره به اینکه دخایر فلزات استان ۲۰۰میلیون تن است که بخش عمده آن تیتانیم و کان سنگ طلا است، خاطر نشان کرد:  با تکمیل زنجیره تولید می توان سالانه ۲میلیون و ۳۰۰هزار تن سنگ فروشی داشت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۰۲۱واحد صنعتی با اشتغالزایی ۶۰هزار نفری  در استان  فعال است، ادامه داد: میانگین واحد های صنعتی راکد استان ۲۵ درصد است که میانگین کشوری ۲۷ درصد است.

مدیر کل صنایع معاون آذربایجانغربی در پایان سخنان خود یادآورشد: امسال تعداد ۳۳۷جواز تاسیس صنعتی توسط سازمان صنعت معدن و تجارت استان صادر شده است.

 

کدخبر: 802733 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟