توسعه پایدار شهری صرفا مسایل اقتصادی را شامل نمی شود

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، امیر خلیلی خواه در نشست تخصصی با محوریت حمایت از جایگاه سرمایه گذاری در مدیریت شهری و نقش آن در ایجاد درآمدهای پایدار شهری با تبریک ۱۴ تیرماه روز شهرداری ها و دهیاری ها، افزود: متاسفانه در حوزه سرمایه گذاری خدمات شهری هیچگونه مطالعه‌ای در استان انجام نشده و فرصت‌های سرمایه گذاری به ما معرفی نگردیده و باید شهرداری ها،   فرمانداریها و بخشداری ها در این حوزه فعالتر باشند.

وی گفت: در حوزه سرمایه گذاری در خارج از استان متاسفانه اخبار خوبی از قزوین مخابره نمی شود که نه تنها به سرمایه پذیری منجر نمی شود بلکه موجب سرمایه گریزی است.

خلیلی خواه با اشاره به موضوع توسعه اقتصادی و خدمات شهری و رشد اقتصادی استان، گفت:  در حال حاضر رکورد موجود در بازار ساخت و ساز مسکن از مشکلات شهرداری ها است که آنها را با مشکلات درآمد مواجه می کند و تورم موجود موجب کمبود بودجه آنها شده و تثبیت خدمات موجود و حفظ نیروها هزینه جاری آنها را زیاد کرده است بنابراین باید به فکر درآمد پایدار باشند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان قزوین گفت: با توجه به این موضوع، شهرداری‌های قزوین باید با رویکرد جدید برای جذب سرمایه گذاری اقدام کنند تا به توسعه و درآمد پایدار برسند.

خلیلی خواه با بیان اینکه منابع درآمدی پایدار برای رسیدن به توسعه ضروری است، افزود: رشد اقتصادی ۸.۴ دهم درصدی برای استان در سال جاری هدفگذاری شده که ۶۱ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و باید با کمک دولت و بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاری تامین شود.

وی در ادامه با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری در شهرداری‌های استان، گفت:احیای بافت های فرسوده، تبدیل زباله، بهره وری انرژی، گسترش فناوری های اطلاعاتی و تامین منابع آب و انرژی از جمله این فرصت ها است که شهرداری ها باید به آنها توجه داشته باشند.

خلیلی خواه گفت: با توجه به محدودیت اعتبارات و منابع مالی باید فرصت های سرمایه گذاری استان را در حوزه شهرداری ها و دهیاری ها با در نظر گرفتن اولویت ها مشخص کنیم تا در رسیدن به اهداف توسعه پایدار و حل مشکلات اجتماعی موفق عمل کنیم.

 

کدخبر: 801457 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟