شهرداری ها نقش اساسی در در تحقق عدالت اجتماعی دارند

به گزارش خبرنگار رکنا ، مهدی جمالی زاده عصر امروز در یک بازدید چند دقیقه ای از شهر خلیل آباد و کندر گفت: یکی دیگر از سیاست‌های مهم دولت مردمی، رسیدگی به موضوعاتی همچون فقر، تبعیض و ناعدالتی است.

معاون وزیر کشور که به دعوت حجت الاسلام نیک بین به شهرستان خلیل آباد و شهر کندر سفر کرده عصر امروز از طرح ها و پروژه های شهرداری در این دو شهر بازدید کرد و افزود: بدون شک شهرداری‌ها با توزیع عادلانه خدمات و توجه به بافت‌های حاشیه‌ای و کم‌برخوردار شهر و رویکردهای حمایتی خود می‌توانند نقش مهم و مؤثری در راستای پیشبرد اهداف دولت و تحقق عدالت اجتماعی داشته باشند.

معاون وزیر کشور از سیاست‌های دولت سیزدهم فسادستیزی و مبارزه با فساد را نام برد و اظهار داشت: با توجه به گستردگی وظایف و مأموریت شهرداری‌ها و تعاملات مکرر و متعدد شهروندان با این نهاد، بدون شک مقابله جدی با هرگونه فساد در مدیریت شهری همچون سایر دستگاه‌ها و نهادهای کشور، شفاف‌سازی عملکرد مدیریت شهری و از همه مهم‌تر پاسخگو بودن شهرداری‌ها به مطالبات به حق و قانونی شهروندان از جمله مهم‌ترین سیاست‌ها و رویکردهای مدیریت شهری است.

جمالی نژاد محله‌محوری، اهمیت دادن به نقش مردم و محور قرار دادن مسجد، مدرسه و خانواده در محله، برای حل مشکلات اجتماعی و تسهیل فرآیندهای توسعه در شهرها، از دیگر موارد حائز اهمیت و مورد تاکید است و در همین راستا طرح‌هایی نیز با اولویت محله‌های کمتربرخوردار کشور در حال انجام است که اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی نیز به فعالیت های شهرداری ها در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: طرح شفاف سازی و الکترونیکی کردن فعالیت های شهرداری در دستور کار دولت و این سازمان قرار دارد.

حجت الاسلام نیک بین نماینده مردم شهرستان های کاشمر، خلیل آباد ، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی در این بازدید گزارشی از خواسته های مردم در شهر و روستاهای منطقه را برشمرد و خواستار اختصاص اعتبارات و تسهیلات ویژه  برای شهرداری خلیل آباد و شهر کندر شد.

عباس پاکدل شهردار خلیل آباد تامین قیر و ماشین های سنگین را از نیازهای شهرداری نام برد .

کدخبر: 801184 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟