۴۰ میلیارد تومان برای توسعه شبکه فیبرنوری در همدان هزینه می‌شود

به گزارش رکنا در همدان، سیدمسعود حسینی در آیین انعقاد قرارداد شبکه فیبرنوری شهر همدان، افزود: شهرداری در راستای توسعه شبکه فیبرنوری کلانشهر همدان طرح جامعی را به عنوان یکی از پروژه های زیرساختی حوزه فناوری اطلاعات آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مزیت و ظرفیت استفاده از شبکه فیبرنوری، سرعت انتقال داده(اطلاعات) است، گفت: موارد دیگر استفاده از  این فناوری در شبکه های تلفن شهری و بین شهری و سیستم های کامپیوتری و شبکه اینترنت است.

شهردار همدان اظهار داشت: هدف اصلی استفاده از ظرفیت های این شبکه ایجاد شرایط مبتنی بر سرعت انتقال اطلاعات و ارایه خدمات مطلوب به شهروندان برای توسعه خدمات الکترونیک در حوزه های مختلف شهر است.

به گفته وی، طرح فیبرنوری زمینه ارتباطی مناسبی را  میان شهرداری همدان، مناطق و سازمان های تابعه فراهم  می کند تا این مجموعه بتواند خدمات بهتری را در کوتاه ترین زمان و با استفاده از سامانه های نرم افزاری به بهترین و ساده ترین روش به شهروندان ارایه کند.

حسینی افزود: توسعه شبکه فیبرنوری یکی از نیازهای اساسی و ضروری شهر است که تهیه طرح زیرساخت فیبر نوری شهرداری همدان نیز در همین راستا انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه مکان‌یابی تجهیز تمامی نقاط شهر به فیبرنوری از نظر فنی امری بدیهی است که نمی‌توان سلیقه‌ای عمل کرد، گفت: هوشمندسازی شهرها و ایجاد شهرالکترونیک به توسعه زیرساخت فیبرنوری نیاز دارد که باید تمامی شهر به این ابزار فناوری نوین مجهز شود.

 

کدخبر: 756397 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟