نخستین رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی به میزبانی قم برگزار می شود

به گزارش رکنا از قم، معاون پژوهشی دانشگاه قم با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب نسبت به مقوله اقتصاد و اشتغال آفرینی گفت: این دانشگاه ایجاد بسترهای اشتغال آفرینی را در دستور کار خود قرار داده است تا زمینه تحقق منویات رهبری نسبت به اهمیت این موضوع فراهم شود.

دکتر حجت الاسلام سعید فراهانی فرد افزود: این رویداد یک حرکت عظیم ملی است که با الگوگیری از راهیان نور به عنوان یک الگوی موفق جوانان را نسبت به کارآفرینی توانمند سازد.

وی تصریح کرد: این حرکت در طول سال ادامه دار خواهد بود و شهرهای قم، مشهد و شیراز به عنوان شهرهای زیارتی مرکز ثقل این رویداد در نظر گرفته شده اند و برنامه های متنوعی برای آن طراحی شده است.

به گفته وی در صدد حضور و همکاری سایر نهادها، سازمان های مرتبط و بانک ها با این رویداد هستیم تا بسترهای لازم از کسب مجوزها و تسهیلات دیگر در اسرع وقت در اختیار بهترین ایده پردازان و کارآفرینان جوان قرار بگیرد.

دبیر رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی گفت: در این رویداد 600 نفر از سراسر کشور در طراحی و کارآفرینی دانش بنیان طی هفت روز از 28 تیرماه تا 3وم مردادماه امسال با یکدیگر رقابت می کنند.

دکتر حمید مقصودی افزود: در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین؛ دانشگاه سراسری قم با همکاری وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و مشارکت سایر نهادها، نخستین رویداد ملی هجرت اشتغال‌آفرینی را برگزار می‌کند و هدف این رویداد، تولید فناوری اجتماعیِ اشتغال‌آفرین در زیست‌بوم ملی اشتغال کشور است.

وی با تاکید بر حرکت اجتماعی مردم در تحول اقتصادی افزود: در این طرح به دنبال حضور مردم در اشتغال آفرینی هستیم و تا مردم خود را در بخش اقتصاد منفعل بدانند هیچ تغییری ایجاد نخواهد شد.

مقصودی با اشاره به اینکه این رویداد یک حرکت اجتماعی برای کشاندن مردم به عرصه اشتغال است، افزود: رویداد نخست ویژه برداران است و رویداد دوم ویژه بانوان خواهد بود و در ادامه تا پایان سال برای اقشار مختلف مانند خانواده ها نیز برگزار می شود.

به گفته وی این رویداد در بخش های رهایی، برخورد، نابودی، مسابقه، طراحی، ساخت و حرکت برگزار می شود تا معانی اشتباه شکل گرفته در ذهن افراد را نابود کرده و تعاریف جدید اقتصادی با محوریت اقتصاد اسلامی و اقتصاد مقاومتی را احیا شود تا مردم را تشویق کنیم بجای شاغل شدن به دنبال اشتغال آفرینی باشند.

وی افزود: کارگاه چالش، تجربه نوردی، بازدید برنامه های نمایشی و نمایشگاه ها از جمله برنامه های نخستین رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی در دانشگاه قم می باشد.

مقصودی خاطر نشان کرد: استادان و راهبران این رویداد، صاحب‌نظران، اشتغال‌آفرینان و جهادگران حوزه اشتغال‌آفرینی هستند که استفاده از تجارب و ایده‌های متفاوت‌ آن‌ها، نگاهی دیگر به اشتغال‌آفرینی را ایجاد می‌کنند.

وی گفت: حمایت از طرح‌های اشتغال‌آفرینی برتر، تسهیل اخذ مجوزهای اشتغال‌آفرینی، گواهی معتبر دوره، تقدیر از نفرات برتر و … از امتیازات این رویداد است.

نظری / قم

 

 

کدخبر: 801049 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟