جهاد دانشگاهی ظرفیت عظیمی در راستای پیشگیری از وقوع جرم و حل مسائل اجتماعی دارد

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، علی فولیان از مراکز جامع درمانی و آموزشیِ جهاد دانشگاهی استان قزوین بازدید کرد، در جریان این بازدید و دیدار با معاونین مراکز مذکور ایشان ضمن تاکید بر اهمیت و نقش جهاد دانشگاهی در دفاع از ارزش ها و دستاوردهای انقلاب، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد دانشگاهی بیان داشت: «رهنمودهای گهربار معظم له در خصوص این نهاد حاکی از آن است جهاد دانشگاهی فقط یک نهاد نیست بلکه یک فرهنگ، یک سمت گیری و حرکت است. هر چه بتوانیم این فرهنگ را در جامعه گسترش دهیم و آن را پایدار و استوار کنیم، کشور را به سمت سربلندی، عزت و استقلال حقیقیِ بیشتر پیش برده ایم».

در ادامه این مقام قضائی تأکید کرد: از جمله ماموریت های مهم دستگاه قضائی، پیشگیری از وقوع جرم و ماموریت اجتماعی است. بدین منظور قوه قضائیه درصدد استفاده از تمام ظرفیت های اجتماعی جامعه برای تحقق علمی اهداف و برنامه های خویش برای حل مسائل و آسیب های اجتماعی و نهادینه سازی پیشگیری از جرم در جامعه است. در راستای تحقق این امر جهاد دانشگاهی، «به عنوان یک نهاد صد درصد انقلابی»، از جمله مراکزی است که ظرفیت عظیمی در راستای پیشگیری از وقوع جرم و حل مسائل اجتماعی دارد و همواره می تواند در این حوزه ها پیشگام باشد.

فولیان در بازدید از مرکز درمان ناباروری ضمن اشاره به این موضوع که یکی از مسائل مطروحه در حوزه خانواده که گاهاً منجر به جدایی زوجین می گردد ناباروری است افزود : آمار واصله حاکی از آن است که " ناباروری سومین عامل طلاق در کشور است" و این موضوع در مراجعات به دفتر حمایت از حقوق کودکان، زنان و خانواده استان کاملاً مشهود است. خانواده هایی که با مشکل ناباروری مواجه هستند، این موضوع گاهاً زندگی‌شان را تحت‌الشعاع قرار داده و به سست شدن بنیاد خانواده و جدایی زوجین منتهی می گردد.

ایشان در ادامه این مطلب افزود: امید است با تعامل حداکثری این مرکز با دفتر حمایت از حقوق کودکان، زنان و خانواده استان گام موثری در رفع این مشکل و تقویت بنیان خانوده ها برداشته شده و مردم از خدمات این مرکز بهره مند شوند.

در پایان این بازدید که از مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی به عمل آمد، مقرر گردید در راستای ترویج فرهنگ پیشگیری از وقوع جرم، به منظور تعامل هر چه بیشتر و استفاده حداکثری از ظرفیت های پژوهشی، فرهنگی، آموزشی و قابلیت های دو مجموعه، ضمن احصاء توانمندی های طرفین نسبت به تدوین تفاهم نامه اجرایی« با رویکرد کاهش جرائم و پیشگیری از وقوع جرائم از طریق آسیب شناسی علمی جرائم و دعاوی، آموزش و پژوهش درباره پیشگیری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی، تولید محتوای پیشگیرانه در جهت ارتقاء دانش و آگاهی های عمومی،  مهارت آموزی زندانیان و ... » اقدام گردد.

 

کدخبر: 800946 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟